تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری برنامه‌های مناسبتی سوم و چهارم خرداد با عنوان رولیت مقاومت در شهر تهران خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، محمدحسن جعفرزاده، مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران در اعلام برنامه‌های شهرداری تهران برای روزهای سوم و چهارم خرداد، گفت: ویژه برنامه‌های فرهنگی، آیینی و مذهبی  با عنوان " روایت مقاومت" با شعار "ما مقاوم هستیم" برای استفاده عموم شهروندان تهرانی برگزار در ایام آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر تعامل و استفاده حداکثری از ظرفیت مساجد، پایگاه‌های بسیج، گروه‌های خودجوش فعال مردمی و جهادی در امر برنامه‌ریزی و اجرا، تصریح کرد: برگزاری مراسم سخنرانی و جشن در ۱۱۰ مسجد منتخب و ۱۱۰ بوستان و معبر اصلی  مناطق ۲۲ گانه تحت عنوان "روایت مقاومت" و همچنین راه اندازی "کاروان روایت خرمشهر" در شهر با هدف یادآوری دوران باشکوه دفاع مقدس و پخش مستند آزادسازی خرمشهر و قهرمانی‌های مردم دزفول از ویژه برنامه‌های روز سوم خرداد در شهر تهران است.  

او در ادامه افزود : برنامه‌هایی با عنوان "هنر مقدس" شامل برگزاری مسابقات فرهنگی-هنری نظیر کتابخوانی، عکاسی و خاطره‌گویی همراه با اهدا جوایز به منتخبان و برنامه‌های"سینمای دفاع مقدس" با پخش فیلم سینمایی برگزیده در حوزه دفاع مقدس و همچنین پخش فیلم‌های مستند دفاع مقدس در سرای محله‌ها و در بازه زمانی سوم و چهارم خرداد در مناطق ۲۲ گانه اجرا می‌شود.

جعفرزاده با بیان اینکه بخش دیگری از برنامه‌ها در رسای نامداران فتح خرمشهر و مقاومت مردم دزفول با تولید محتوا و نشر در فضای مجازی اجرایی می‌شود، اظهار کرد: شب شعر و خاطره با موضوع روزهای خرمشهر و دزفول و نشست ادبی با موضوع تحلیل و بررسی ادبیات پایداری و دفاع مقدس تحت عنوان "قهرمانان بی ادعا" برگزار خواهد شد. 

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در ادامه به سایر برنامه‌های اجرایی در این ایام اشاره کرد و افزود: "قاب‌های ابدی" عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این دو روز  است که به مناسبت روزهای خرمشهر و دزفول برپا خواهد شد. همچنین برنامه‌های "هنر مقاومت" با اجرای نمایش و سرودهای خیابانی، برگزاری پرده خوانی حماسی و انقلابی و روایت‌گری از دوران باشکوه دفاع مقدس در سطح مناطق شهر تهران برگزار می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین