شهرهای زیادی در دنیا هستند که جنگ، حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله و فعال شدن کوه آتشفشان، حمله شیمیایی، خشکسالی و سختی آب و هوا، شیوع بیماری‌های ویروسی و....آنها را خالی از سکنه و سپس متروکه کرده است. حالا بسیاری از این شهرها تبدیل به قطب‌های گردشگری شده‌اند که مسافران زیادی از سر کنجکاوی و سفر در تاریخ به آنجا می‌روند.

به گزارش همشهری آنلاین، این شهرها و جزیره‌های متروک دنیا هر یک به دلایل مختلفی، یکباره و یا به مرور زمان خالی از سکنه شده‌اند. اما چه عواملی باعث شده تا آنها عنوان وحشتناک‌ترین شهرها را بگیرند، در ادامه چند شهر که این عنوان را به خود اختصاص داده‌اند، می‌بینید.

جزیره برادر شمالی، نیویورک | North Brother Island, New York: این جزیره از سال ۱۸۸۵ متروکه شده است. شهرت بد این جزیره به این خاطر است که از آن برای قرنطینه کردن زنی به نام ماری که یک بیماری نادر تیفوئیدی داشت و باعث شیوع آن شده بود، استفاده می‌شده است. این جزیره به طور خاص مکان قرنطینه کردن بیماران عفونی بیمارستان ریور ساید بود.

ماری معتقد بود که او را اشتباه در این جزیره نگه داشته‌اند. این بیمارستان قرنطینه، بعد از جنگ جهانی دوم بسته شد و بعد از مدتی دوباره آغاز به کار کرد، ولی اکنون به حال خود رها شده و برای عموم قابل دسترس نیست.

تاورقا، لیبی | Tawergha, Libya: بعد از خروج حدودا ۳۰ هزار نفر از شهر کوچک تاورقا در لیبی، این شهر اکنون به شهری بسیار ترسناک تبدیل شده که هیچ امیدی هم برای بازگشت مردم به آن وجود ندارد. چراکه مردم تاورقا، به عنوان مردمی قاتل، متجاوز و شکنجه گر شناخته شده‌اند.

جزیره راس، هندوستان | Ross Island, India: جزیره راس اولین بار در سال ۱۷۸۸ تاسیس شد و مستعمره بریتانیا بود. این جزیره که نام خود را از «سِر دانیل راس» گرفته بود، در ابتدا محل سکونت بسیاری از مردم و انگلیسی‌ها بود ولی به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار سختش به مرور از سکنه خالی شد.

بعدها، از این جزیره برای مجازات برخی مجرمان استفاده می‌شد تا اینکه ژاپن آن را در طول جنگ جهانی دوم اشغال کرد. مطمئنا در حال حاضر هیچکس در این مکان زندگی نمی‌کند و فقط برخی توریست‌های شجاع، جرات رفتن به این مکان را دارند.

دالول، اتیوپی | Dallol, Ethiopia: اینجا یک معدن پتاسیم قدیمی در نزدیکی یکی از گرم‌ترین مکان‌های دنیاست. این شهرک از همه جا دور است. هیچ جاده‌ای ندارد و تنها راه رسیدن به آن شترسواری است. مردم کمی اکنون برای استخراج نمک از معدن به آنجا سفر می‌کنند.

تورموند، ویرجینای غربی | Thurmond, West Virginia:در دوران رونق، تورموند شهری بود که ۵۰۰ ساکن شاداب و فعال داشت و از نظر اقتصادی هم شهر پر رونقی محسوب می‌شد. برای مدتی طولانی، تنها راه رفتن به این شهر، استفاده از راه‌آهن بود. بعد از آتش زدن یکی از معروف‌ترین هتل‌های تورموند، رونق این شهر هم از بین رفت و اکنون شهری متروکه به حساب می‌آید. امروزه فقط ۵ نفر از محیط بانان یک پارک ملی در این شهر زندگی می‌کنند.

اورادور سور گلین، فرانسه | Oradour-sur-Glane, France: در سال ۱۹۴۴، سربازان یگان SS نازی به این شهر یورش بردند، آن را محاصره کردند و مردان، زنان و کودکان شهر را در میدان اصلی شهر جمع کردند. آنها، ۶۴۲ نفر از مردان شهر را کشتند و زنان و کودکان را در کلیسای جامع شهر زندانی کرده و سپس آن را آتش زدند. امروزه این شهر یکی از وحشتناک‌ترین شهرهای متروک دنیا محسوب می‌شود و یادگاری است از مردمانی که در آن زندگی می‌کردند.

ترلینگوا، تگزاس | Terlingua, Texas: تراینگوا نمونه‌ای از یک شهر کلاسیک غرب وحشی بود که به خاطر معدنی که در نزدیکی آن قرار داشت، شهرت یافته بود. بعد از فروریزی این معدن،  شهر از رونق افتاد و ساکنانش آن را ترک کردند. امروزه این شهر، به خاطر ظاهر ترسناکش به عنوان یکی از وحشتناک ترین شهرهای متروک دنیا شهرت دارد.

شهر ویرجینیا، مونتانا | Virginia City, Montana:  شاید این شهر، یکی از وحشتناک‌ترین شهرهای متروک دنیا نباشد. چرا که امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه، پذیرای گردشگرانی است که می‌خواهند غرب وحشی را از نزدیک تجربه کنند. این شهر هم شهری معدنی بوده که بعد از اینکه معدنش از رونق می‌افتد، شهر هم متروکه می‌شود.

ایسلا دلاس مونکاس، مکزیک | Isla De Las Munecas, Mexico: دون جولیان سانتانا، بعد از ترک همسر و فرزندانش به یک جزیره در دریاچه Teshuilo نقل مکان و ادعا کرد که دختری را دیده که در این دریاچه غرق شده است. دون جولیان برای ادای احترام به دختر غرق شده، در تمام بخش‌های جزیره عروسک‌هایی را آویزان کرد.

امروزه در جای جای جزیره صدها عروسک کهنه وجود دارد. گذشت زمان، این عروسک‌ها را به موجودات بسیار ترسناک تبدیل کرده و این شهر را به عنوان یکی از وحشتناک‌ترین شهرهای متروک دنیا مشهور کرده است. بعدها به طرز عجیبی، جنازه غرق شده دون جولیان در همان منطقه ای که ادعا کرده بود دخترک غرق شده است، پیدا شد.

منبع:list25.con