مردم آبادان همچنان از بابت فروریختن ساختمان متروپل و از دست دادن تعدادی از عزیزانشان داغدار هستند. این مساله و نیز توقیف دو نفتکش متخلف یونانی در آب‌های خلیج فارس موضوعاتی هستند که نمایندگان مردم در مجلس همچنان به آنها توجه دارند.

به گزارش همشهری آنلاین، نیروهای سپاه پاسداران روز گذشته دو کشتی متخلف یونانی را در آب‌های نیلگون خلیج فارس توقیف کردند. سازمان بنادر و دریانوردی کشور علت این اقدام را برخی تخلفات دریایی از سوی این دو نفتکش اعلام کرده است. این اقدام از سوی نمایندگان مجلس اقدامی بازدارنده در برابر نیروهای آمریکایی و متخاصم دانسته شده است. مهدی اسماعیلی، نماینده مردم شهرستان میانه و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره این اقدام نیروهای سپاه پاسداران در واکنش به دزدی دریایی یونانی‌ها و توقیف کشتی ایرانی توئیت کرد: «دزدی دریایی یونان به دستور آمریکا نشان داد بین بایدن و ترامپ تفاوتی از نظر خباثت وجود ندارد و البته هردو زبان زور را خیلی بهتر از زبان مذاکره می‌فهمند. نوچه‌های اروپایی ایالات متحده نیز بدانند هزینه خوش‌رقصی برای واشنگتن بیش از منفعت آن خواهد بود.»

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده و خادم مردم ایران از حوزه انتخابیه رشت و خمام هم با اشاره به جمله بنیان‌گذار انقلاب اسلامی درباره سپاه پاسداران نوشت: «جمله معروف امام خمینی (ره) که اگر سپاه نبود کشور هم نبود در توقیف نفتکش یونانی نمود پیدا می‌کند. اگر معادله بازدارندگی و مقابله به مثل سپاه نبود چه بسا امروز جریان صادرات نفت کشور بطور کلی قطع می‌شد.»

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان هم در حساب کاربری خود در توئیتر به کشورهای دیگر هشدار داد و در توئیتر خود اینطور مرقوم کرد: «کشورهایی که به تبعیت از آمریکا علیه منافع ایران اقدام می‌کنند، بدانند خلیج فارس دباغ خانه است و گذر پوست هم به دباغ خانه خواهد افتاد. خیال نکنند با توقیف نفتکش و دزدیدن نفت ملت ایران می‌توانند قسر در بروند. دست مریزاد می‌گوییم به دلاورمردان سپاه که یونانیان را خوب تنبیه کردند.»

آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی هم با انتشار نمودار رشد قیمت نفت در جهان توئیت کرد: «پس از درگیری‌های نظامی در اوکراین که موجب افزایش قیمت جهانی مواد غذایی شد، این بار دسیسه چینی آمریکا در توقیف نفتکش ایران موجب افزایش قیمت نفت گردید. جامعه جهانی باید متوجه شود که ماجراجویی های واشنگتن برای تمام دنیا هزینه تراشی خواهد کرد.»

بهروز محبّی نجم آبادی، ‏‏‏‏نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن‌ هم در توئیتر خود از دولت یونان خواستار استیفای حقوق ایران شد و نوشت: «بعنوان عضو گروه دوستی پارلمانی یونان، از دولت یونان درخواست استیفای کامل حقوق ملت مقتدر ایران اسلامی را دارم. یونان سریعا خطای نابخشودنی خود در همکاری با شیطان بزرگ و دزدی دریایی نفت ایران را جبران کند. ما سال‌هاست شاخ بزرگترین غارتگر بین المللی، آمریکای جهانخوار را شکسته‌ایم.»

جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده ملت بزرگ ایران از حوزه تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد هم درباره توقیف کشتی‌های یونانی در خلیج فارس نوشت: «اقدام سپاه پاسداران در توقف دو کشتی متخلف یونانی؛ عملی منطبق بر موازین حقوق دریاهاست. سپاه نیروی دفاعی ما و مورد حمایت همه ارکان حاکمیت و مردم است.غرب نمی‌تواند دزدی نفت ما را قانونی و برخوردسپاه با نفتکش‌های متخلف را غیر قانونی بداند استاندارد دوگانه بین المللی وجود ندارد.»

هادی بیگی‌نژاد، ‏‏‏‏نماینده مردم ملایر در یازدهمین دوره‌ مجلس هم درباره پاسخ سپاه پاسداران نوشت: «اقدام مذبوحانه یونان در توقیف نفتکش ایرانی با توقیف دو نفتکش یونانی توسط نیروی دریایی سپاه پاسخ داده شد. دست‌مریزاد به سبزپوشان ج.ا.ا. آمریکا هم بداند که مصادره کشتی ایرانی بدون هزینه و بی پاسخ نخواهد ماند. به وقتش سیلی مقتدرانه‌ای خواهیم زد.»

غلامرضا شریعتی، نماینده بهشهر در مجلس هم با انتشار تصویری از نقشه خلیج فارس و پرچم ایران و به کارگیری هشتگ سپاه پاسداران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «تار و پود خلیج همیشه فارس ، با حماسه درهم‌تنیده شده است.»

علی بابایی کارنامی، ‏‏نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس هم درباره این اتفاق به پیام مهم ایران اشاره کرد و نوشت: «توقیف نفتکش یونانی حامل یک پیام مهم است. از این به بعد فقط ایران نیست که هزینه تحریم‌ها را می‌پردازد بلکه کشورهایی که پیرو آمریکا هستند نیز باید هزینه آن را بپردازند. دنیا باید بداند که آمریکا دیگر قادر به حمایت از هم‌پیمانان خود نیست.»

علی حدادی، ‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس هم ضمن تشویق نیروهای سپاهی نوشت: «آفرین به عناصر مومن در جمهوری اسلامی ایران که خوش‌خدمتی برخی برای آمریکا را بی‌جواب نگذاشتند.»

هذیان گویی دشمنان

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در توئیت خود به مساله آبادان اشاره داشت که این روزها مورد توجه مردم ایران است. او درباره تخلف ساختمانی رویداده نوشت: «دولت و دادستان کل نباید صبر کنند تا فاجعه‌ای مانند آبادان رخ بدهد و به جستجوی متخلف و مجرم بپردازند؛ زیر پا گذاشتن ضوابط در شهرداری تهران با هدف کسب درآمد، به صورت عادی درآمده است؛ قبل از بروز فاجعه به سراغ مقصران بروید و تخلف‌ها را اصلاح کنید.»

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، ‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه و رئیس کمیسیون اصل نود در توئیتر خود به سرود سلام فرمانده اشاره داشت. او در این باره به اثرات این سرود اشاره کرد و نوشت: «۱- نام مهدی موعود را سر زبان‌ها انداخته ۲- پیوند نظام با ظهور را فریاد زده ۳- تربیت نسل آینده ایران را جهت مهدوی و دفاع از نظام بخشیده ۴- و دشمنان و غربگرایان داخلی را به هذیان‌گویی واداشته: نمک به زخم مردم پاشیدن!!!! برگزاری جشن در مصیبت مردم و شهادت امام!!!!»

سیدناصر حسینی پور، نماینده مردم گچساران و باشت و رئیس کمیته فرهنگی، اجتماعی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی: طبق اطلاعات رسیده؛ در قرارداد بازی ایران و کانادا رقم غرامت پیش‌بینی نشده است. وزارت ورزش و جوانان قرارداد بازی ایران و کانادا را جهت اطلاع افکار عمومی انتشار عمومی دهد. در صورتی که این وزارت‌خانه اقدام به این‌کار نکند از ابزار نظارتی مجلس جهت شفاف‌سازی این موضوع اقدام خواهد شد.

مصطفی نخعی، ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه هم در فضای مجازی به ابلاغیه خلاف قانون دولت اشاره داشت و نوشت: «ابلاغیه هیات وزیران در خصوص افزایش حقوق نیروهای کارگری ارگان‌های دولتی، بر خلاف قانون بودجه و مصوبات شورای عالی کار است. انتظار داریم دولت هر چه زودتر نسبت به اصلاح این رویه و رسیدگی به اعتراضات بحق این نیروها از جمله نیروهای قرارداد مدت موقت وزارت نفت اقدام نماید. تعدد قراردادهای کاری در وزارت نفت و در کنار آن بی عدالتی در پرداخت‌ها، ضمن بروز مشکلات عدیده برای نیروی انسانی این وزارتخانه، زمینه بی انگیزگی و تهی شدن نفت از نخبگان را فراهم کرده است.»

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان و وزیر سابق آموزش و پرورش هم در توئیتر نوشت: «رتبه‌بندی‌معلمان، سخن حقی که اززبان معلمان بیان می شود ولازم است که: ۱- دولت باسرعت، دقت، بلندنظری انجام دهد. ۲: تمام ۳۸ همت رابرای سال ۱۴۰۱هزینه کند. ۳: بر اجرا نظارت کامل خواهیم کرد.»

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس هم در توئیت خود به مافیای خودرو اشاره کرد و نوشت: «وقتی فقط یکی از خودروسازان بزرگ ۹۰ شرکت زیرمجموعه دارد که فقط اسم است و حقوق، می‌شود استخدام سفارشی ۲۵هزار نفر در خودروسازی، نمونه‌اش استخدام دو پسر دانشجوی یکی از نمایندگان در دو شرکت خودروسازی بعنوان مشاور و عضو هیئت مدیره و این وضع نابسامان صنعت خودرو سازی.»