به گزارش همشهری آنلاین، هفته گذشته پس از انتشار اخباری مبنیبر افزایش دوبرابری تعرفههای پستی و اعتراض کاربران، بهخصوص کسبوکارهای خانگی به این مسئله، «مهدی سالم»، مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توئیتی در صفحه توئیتر خود گفت: «افزایش چندبرابری هزینه خدمات پستی تکذیب میشود. جای نگرانی برای کسبوکارهای خانگی و مشاغل بهرهمند از خدمات پستی وجود ندارد.»
در همین راستا «عیسی زارعپور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دیدار با مدیرعامل شرکت پست در اظهاراتی درباره افزایش تعرفههای پست برای کاربران اظهار داشت: افزایش ۲ تا ۳ برابری تعرفه پستی تکذیب میشود و اصلاً چنین افزایشی وجود ندارد.
زارعپور همچنین با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود درخصوص گزارشات مبنی بر افزایش ۶۰ تا ۱۱۰ درصدی تعرفههای پستی، توضیح داد: «طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار بر این شد که برای خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی، تعرفه برای مردم عادی ۲۰ درصد افزایش پیدا کند، این رقم برای حقوقیها و دولتیها افزایش ۵۰درصدی خواهد بود، همچنین برای خدمات غیر پایه پستی مانند پست ویژه و پیشتاز، تعرفه مطابق حداکثر سقف تورم که حدود ۴۰ درصد است افزایش مییابد.»
وزیر ارتباطات با بیان اینکه اگر ریالی بیشتر از این تعرفه از مردم اخذ شده است بازگردانده میشود، به مدیرعامل شرکت پست دستور داد طی ۲۴ ساعت آینده سامانهای راهاندازی شود تا کسانی که برای پست مرسوله خود، مبلغ بیشتری از میزان مصوب پرداخت کردهاند، مابهالتفاوت آن را دریافت کنند و این سامانه آنلاین باید راهاندازی شود تا شماره مرسوله موردنظر کاربر وارد شود و درصورتی که هزینه بیشتر پرداخت شده بود به مردم بازگردانده شود.
همچنین «محمود لیائی»، مدیرعامل شرکت پست، درخصوص تعرفههای پستی اظهار کرد: «تعرفههای پستی در دی ماه ۱۴۰۰ در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات مصوب شدهاند و ما اجازه پیادهسازی آنها را داشتیم، اما بهدلیل تصمیم ستاد تنظیم بازار که تا انتهای سال بنا به دستور رئیسجمهوری هیچ تعرفه دولتی افزایش پیدا نکند، اجرای این مصوبه معلق ماند و به تشکیل اولین جلسه ستاد تنظیم بازار بعد از سال جدید موکول شد.»