گروه بین‌الملل: 2 انفجار بزرگ در بغداد، بار دیگر عراق را محور مهم‌ترین اخبار خاورمیانه قرار داد.

به‌گزارش  بی‌بی سی، وقوع 2 انفجار پی‌در پی در بغداد، پایتخت عراق، دست کم 28کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

به گزارش منابع پلیس بغداد، صبح دیروز در شلوغ‌ترین ساعت، یک اتومبیل حاوی بمب در یکی از بازارهای محله سنی نشین اعظمیه منفجر شد که در اثر آن تعدادی از مغازه داران و مشتریان این بازار جان خود را از دست دادند.

آنگونه که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند این اتومبیل در یکی از خیابان‌های محله اعظمیه پارک شده بود که ده‌ها رستوران در دو سوی آن واقع شده و در ساعات بامداد، محل اجتماع مردم است.

اعظمیه یکی از محلات سنی‌نشین بغداد است که در بخش شرقی و عمدتا شیعه نشین پایتخت عراق واقع شده است.

اعظمیه سال گذشته و در اوج درگیری‌های فرقه‌ای عراق شاهد زدوخورد و بمب‌گذاری‌های متعدد و پرتلفات بود.

در حالی‌که پس از وقوع این انفجار، چندین نفر برای مشاهده و از سر کنجکاوی یا کمک به آسیب دیدگان در اطراف محل انفجار ازدحام کرده بودند، بمب دیگری در میان جمعیت منفجر شد و چندین نفر دیگر را کشت و زخمی کرد.

منابع بیمارستانی بغداد شمار زخمی‌ها را حدود 70 نفر ذکر کرده و در مورد احتمال افزایش آمار کشته‌شدگان هشدار داده‌اند.

تعدادی زن و کودک در میان قربانیان این 2حمله بوده‌اند. پلیس بغداد اعلام کرد که دومین انفجار ناشی از یک حمله انتحاری بود و برخی منابع عامل این حمله را یک زن بمب‌گذار گزارش کرده‌اند اما این گزارش‌ها رسما تایید نشده است.

با وجود آنکه انفجار اعظمیه بار دیگر نشان از ادامه ناآرامی‌های عراق دارد، اما میزان ناآرامی‌های این کشور در طول 2سال گذشته در سایه تلاش‌های دولت مالکی به‌شدت کاهش یافته است.

تلاش گروه‌های تروریستی برای ناامن جلوه دادن عراق، با افزایش فشار آمریکا برای امضای توافقنامه امنیتی با عراق همزمان شده است که این امر سؤالات بسیاری را در ذهن  مردم این کشور درباره نوع تعامل اشغالگران و گروه‌های تروریستی ایجاد کرده است.

هدف اکثر عملیات‌های تروریستی عراق نیروهای انتظامی و امنیتی عراق و مردم این کشور است.