تا فروردین سال آینده، 5/12 کیلومتر مترو ساخته خواهد شد

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، در حاشیه افتتاح پردیس سینمایی پارک ملت در جمع خبرنگاران گفت: بنا داریم سال آینده نیز در متروی تهران به همین شکل کار کنیم و تا فروردین ماه  5/12 کیلومتر مترو خواهیم ساخت و به مردم تحویل می‌دهیم.

وی از پردیس سینمایی پارک ملت به‌عنوان عیدی شهرداری به شهروندان تهرانی یاد کرد و افزود: مجموعه‌های فرهنگی، آثار خود را در سطح جامعه می‌گذارند و در همه حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و ورزشی توجه به این موضوع در دستور کار شهرداری است.

وی اضافه کرد: توجه به مسائل فرهنگی بستر و مسیر حرکت ما را در ابعاد مختلف فراهم می‌کند و امیدوارم شهرداری در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و به‌ویژه سینما که هنری جذاب، مردمی و تاثیر‌گذار است، بیش از گذشته فعالیت کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا شهرداری تهران نمی‌تواند از صندوق ذخیره ارزی استفاده کند، تصریح کرد: طبق قانونی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است شهرداری‌ها می‌توانند از امسال از صندوق ذخیره ارزی برداشت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که مشکلات موجود برطرف شده و شهرداری‌ها بتوانند از این صندوق استفاده کنند.

قالیباف در پاسخ به این پرسش که علت این مخالفت‌ها چیست، یادآور شد: نمی‌دانم؛ امیدواریم دولت موافقت کند تا ما از این صندوق استفاده کنیم.

قالیباف در مورد طرح مسکن نوسازان نیز ابراز داشت: براساس تعهد شهرداری این طرح در زمانبندی اعلام شده تحویل داده می‌شود.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: با بانک مرکزی هماهنگی‌های نهایی در این زمینه انجام شده است و فکر می‌کنم در آینده نزدیک مرحله دوم این طرح اعلام شود.

وی با بیان اینکه جایی که ما می‌سازیم مشخص نیست و به این ترتیب دست دلال‌ها کوتاه خواهد شد، بیان داشت: شهرداری مسئول سایر بخش‌های ساخت ‌و ساز در شهر نیست؛ اما جایی که شهرداری مسئول باشد حتماً به تعهد خود عمل می‌کند.

قالیباف متذکر شد: بازار مسکن در حال حاضر راکد است، نمی‌خواهم بگویم بازار راکد بازار خوبی است.

بازار راکد همان قدر ضرر دارد که گرانی مضر است. بهتر است که بازار راکد نباشد و تورم هم نباشد؛ چرا که وقتی هم تورم باشد و هم رکود،مردم در بحث مسکن بیشتر تحت فشارقرارمی گیرند.

شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلات پیش‌آمده تکلیف متروی تهران چیست؟ اظهار داشت: ما از صندوق ذخیره ارزی فعلاً نمی‌توانیم استفاده کنیم، مشکلاتی ایجاد شده‌است، اما شهرداری تهران به وعده‌های خود عمل خواهد کرد.

قالیباف با اشاره به اینکه در سال‌جاری 5/2کیلومتر مترو در تهران ساخته شده است، گفت: تا فروردین‌سال آینده 5/12 کیلومتر مترو به مردم تحویل خواهیم داد.

شهردار تهران اظهار کرد: بنا داریم سال آینده نیز به همین شکل کار کنیم. اگر حمایت شویم حتماً با سرعت بیشتری مشکلات را حل‌وفصل خواهیم کرد.