تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۸

گروه ورزشی: میلان که هفته گذشته با گل‌های دقایق پایانی توانسته بود ناپولی و براگای پرتغال را شکست دهد، این بار در خانه لچه پیروزی و صدرنشینی را در دقیقه 90 از دست داد.

مردان آنچلوتی که هفته گذشته پس از 4 سال‌ونیم توانسته بودند به صدر جدول سری A برسند، امیدوار بودند با پیروزی در زمین تیم سیزدهم جدول به این پیشتازی ادامه دهند. با 7 پیروزی در 8 بازی قبلی، انتظار می‌رفت میلان به آسانی به پیروزی برسد، ولی کاکا و بوریه‌لو موقعیت‌های خوبی را در نیمه‌اول از دست دادند.

آنچلوتی در اواسط نیمه‌دوم پاتو را به زمین فرستاد و روی پاس همین بازیکن بود که رونالدینیو مانند بازی پنجشنبه‌شب مقابل براگا توانست برای میلان گلزنی کند. ولی در شرایطی که لچه توان نزدیک شدن به دروازه میلان را نداشت، اسپوزیتو روی یک ضربه ایستگاهی در دقایق تلف‌شده توانست با ضربه سر، دروازه آبیاتی را باز کند.

آنچلوتی که تیمش با این تساوی 23 امتیازی شد و به رده دوم سقوط کرد، داور را مقصر از دست‌رفتن پیروزی تیمش می‌داند. او به اعلام خطایی که منجر به گل تساوی لچه شد اعتراض دارد و می‌گوید: «متاسفانه در ایتالیا با کمترین تماس، ضربه خطا اعلام می‌کنند. در آن صحنه پیپو اینزاگی مسئول یارگیری بود، ولی بازیکن لچه پرش خوبی داشت و زودتر به توپ رسید. بازیکنان تیم ما خیلی بلندقد نیستند، بنابراین طبیعی است که روی ضربات ایستگاهی کمی ضعیف باشیم.» او در مورد عملکرد میلان می‌گوید: «این بهترین نمایش خارج از خانه ما بود، چراکه فرصت‌های زیادی خلق کردیم و فشار زیادی آوردیم ولی تنها به یک امتیاز رسیدیم.»

گالیانی، نایب‌رئیس میلان هم که از این تساوی عصبانی بود، گفت:‌ «ما در جاهایی که نباید، امتیاز از دست می‌دهیم و در درازمدت این مسئله می‌تواند به ما ضربه بزند. ما همچنان جزو مدعیان قهرمانی هستیم، ولی چنین نتایجی قابل‌قبول نیست.»

کروز، ناجی مورینیو

تساوی میلان موجب شد که اینتر با 24 امتیاز به صدر جدول برگردد. اینتر که در دو بازی از سه بازی قبلی‌اش در سری A با تساوی بدون گل متوقف شده بود، چیزی نمانده بود که در جوزپه مه‌آتزا مقابل اودینزه هم با این نتیجه متوقف شود ولی به لطف گل خولیو کروز در دقایق تلف‌شده به پیروزی رسید.

 مهاجم آرژانتینی که به عنوان بازیکن ذخیره توانسته بود گل تساوی اینتر مقابل فاماگوستا (3-3) در لیگ قهرمانان را به ثمر رساند، در این بازی هم توانست ناجی مورینیو شود. حملات اینتر در این بازی تنها به سانترهای متوالی محدود می‌شد و دفاع مستحکم اودینزه تا پیش از گل کروز به خوبی مقابل آنها ایستادگی کرده بود.

مورینیو پس از تک‌گل بازی به سمت تماشاگران پشت نیمکت که پیش از آن به سبک بازی اینتر اعتراض می‌کردند برگشت و با قراردادن انگشت روی لبش آنها را دعوت به سکوت کرد. او در پایان بازی در این باره به شوخی گفت: «منظور من کوشتینیا یکی از بازیکنان سابقم بود که در میان تماشاگران نشسته بود.

از او خواستم که ساکت باشد چون مرتب مرا صدا می‌زد.» او درباره جریان بازی گفت: «اودینزه تیم خوبی است. آنها خیلی خطرناک هستند ولی با وجود داشتن سه مهاجم، تنها یک شوت به سمت دروازه ما داشتند. خط دفاع ما به خاطر دریافت 5 گل در دو بازی قبلی با انتقادات زیادی روبه‌رو شد ولی امروز دفاع ما عالی بود. در برخی بازی‌های قبلی با وجود نمایش خوب پیروز نشده بودیم، بنابراین امروز جبران شد.»

مورینیو همچنین بعد از سئوال خبرنگاری که تیم او را با تیم اینتر در دوران مانچینی مقایسه می‌کرد، عصبانی شد و به مشاجره با او پرداخت.

باز هم دل پیرو

یوونتوس هم در زمین کیه‌وو به پیروزی 2برصفر رسید تا به 3 امتیازی صدرنشین برسد. این چهارمین پیروزی متوالی یوونتوس در سری A بود تا امتیازات این تیم به 21 برسد. الکس‌ دل‌پیرو، کاپیتان یوونتوس که در بازی مقابل رم و رئال‌مادرید توانسته بود با ضربه ایستگاهی گلزنی کند در این بازی هم با یک ضربه ایستگاهی دیدنی توانست گل اول بازی را به ثمر برساند. الکس هنگام تعویض در ورونا با تشویق تماشاگران مواجه شد، درست مانند اتفاقی که چهارشنبه‌شب در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو  افتاد.

گل دوم یوونتوس توسط یاکینتا به ثمر رسید. کلودیو رانیری، سرمربی یوونتوس در تمجید از کاپیتان تیمش می‌گوید: «در حال حاضر آلکس جادویی بازی می‌کند. او نه‌تنها کاپیتان بلکه فرمانده تیم است.» دل‌پیرو که 34سالگی‌اش را جشن گرفته، درباره بازگشت به سال‌های قبل می‌گوید: «آیا می‌خواهم دوباره 20ساله شوم؟ البته. در این‌صورت می‌توانستم 20 سال دیگر بازی کنم، نه 7 یا 8 سالی که در پیش‌رو دارم.»

ناپولی و لاتزیو هم با پیروزی در بازی‌های یکشنبه‌شب به جمع مدعیان برگشتند. ناپولی با 2 گل سمپدوریا را شکست داد تا در رده سوم بایستد. لاتزیو هم با سه گل مقابل سیه‌نا
به پیروزی رسید تا چهارم شود. فیورنتینا هم با نتیجه 2 بر یک آتالانتا را شکست داد.