صبح روز بعد از جشن قهرمانی استقلال در لیگ برتر، خبری منتشر شد که کام هواداران و به‌خصوص ملی‌پوشان این تیم را تلخ کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، صبح روز بعد از جشن قهرمانی استقلال در لیگ برتر، خبری منتشر شد که کام هواداران و به‌خصوص ملی‌پوشان این تیم را تلخ کرد.  داستان این است که دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی نام تمام ملی‌پوشان استقلال را خط زد و به جای آنها نفرات جدیدی دعوت کرد.

حسین حسینی، عارف غلامی، صالح حردانی، امیرحسین حسین‌زاده و مهدی مهدی‌پور ۵ بازیکن استقلال بودند که با نظر اسکوچیچ خط خوردند و جای خود را به پیام نیازمند، سروش رفیعی، آرمین سهرابیان، سعید صادقی و مهدی شیری دادند. در مورد جزئیات، اخبار متناقضی به گوش می‌رسد. با این حال آنچه قطعی به‌نظر می‌رسد این است که باشگاه استقلال از توافق اولیه‌اش با سرمربی تیم ملی عدول کرده بود.

گویا قرار بر این بوده که ۵ ملی‌پوش استقلال ابتدا خودشان را به اردو معرفی کنند، بعد صرفا برای حضور در جشن قهرمانی به جمع استقلالی‌ها اضافه شوند و نهایتا بعد از پایان مراسم به اردوی تیم ملی برگردند. با این حال بازیکنان استقلال به‌طور مستقیم به اردوی تیم‌شان رفته‌اند، در مسابقه با نفت مسجدسلیمان هم حاضر شده‌اند و آخر شب به جای بازگشت به اردوی تیم ملی راهی خانه شده‌اند. همین مسئله خشم اسکوچیچ را برانگیخته و باعث شده بود او قلم قرمز روی نام هر ۵ بازیکن بکشد.

 تصمیم اسکوچیچ شبیه کاری بود که کارلوس کی‌روش سال ۹۵ درمورد ملی‌پوشان پرسپولیس انجام داد. آن زمان تیم ملی در امارات اردو داشت و شاهد اوج کشمکش‌ها بین کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ بودیم. سرمربی پرسپولیس گلایه کرده بود که هر زمان بازیکنان من به اردوی تیم ملی می‌روند چاق و ناآماده برمی‌گردند. کی‌روش هم شاکی شد و همه بازیکنان پرسپولیس را از امارات به ایران برگرداند. علیرضا بیرانوند، جلال حسینی، محمد انصاری، رامین رضاییان، کمال کامیابی‌نیا، وحید امیری و مهدی طارمی، نفراتی بودند که آن زمان از اردوی تیم ملی دیپورت شدند. کی‌روش البته به همین مقدار هم قانع نشد و بعد از آن دستیاران ایرانی خودش را هم به ایران برگرداند و برخی از آنها را برای همیشه عزل کرد. گفته می‌شود گناه این دستیارها آن بود که علیه برانکو مصاحبه نکردند. در هر صورت ۶ سال پیش ۷ پرسپولیسی سرشناس قربانی اختلاف مربیان باشگاهی و تیم ملی شدند تا رسانه‌ها به آنها لقب «بچه‌های طلاق» بدهند. امروز هم همین اتفاق برای ۵ استقلالی تیم ملی رخ داد هرچند این بار کادرفنی تیم ملی حداقل یک توجیه برای تصمیمش داشت.

هر چند این ماجرا دیشب با تصمیم اسکوچیچ به پایان رسید و قرار شد ملی پوشان استقلال به اردوی تیم ملی بازگردند.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها