رئیس پلیس پایتخت درباره فعالیت‌ پارکبان‌ها در قالب شرکت‌های انتظام گفت: افرادی که فاقد مجوز رسمی و شرکت ثبت شده قانونی هستند، اگر به فعالیت در این زمینه اقدام کنند، خلاف قانون عمل کرده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت درباره فعالیت مجدد پارکبان‌ها گفت: پارکبان‌ها فقط در پوشش شرکت‌های انتظام و نگهبان محله امکان فعالیت دارند.

او در پاسخ به این سوال که آیا این کار موجب سوءاستفاده برخی افراد سودجو و دریافته هزینه‌های اضافی از مردم نمی‌شود، ادامه داد: به هیچ عنوان پارکبان‌ها نمی‌توانند مستقل فعالیت کنند. فعالیت پارکبان‌ها در قالب مجموعه شرکت‌های انتظام، قانونی است. افرادی که فاقد مجوز رسمی و شرکت ثبت شده قانونی هستند، اگر به فعالیت در این زمینه اقدام کنند، خلاف قانون عمل کرده‌اند.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همچنین اگر واحد صنفی نیز از فرد یا افرادی را برای این‌کار استفاده کند، مرتکب امر خلاف قانون شده و این کار غیرمجاز است.

رحیمی تصریح کرد: در صورتی که در محلی نیاز به حضور پارکبان باشد، باید به شرکت انتظام درخواست داده شود. شرکت‌های انتظام نیز مکلف هستند از لباس‌های حاوی آرم و علائمی که از سوی پلیس به آن‌ها ابلاغ شده،‌ استفاده کنند، عنوان و نام شرکت باید روی یک از بازوهای لباس آن فرد قرار گیرد.

او در پاسخ به این سوال که این پارکبان‌ها مجاز به دریافت هزینه از مردم هستند، گفت: بله براساس تعرفه‌ای که از سوی شرکت‌های انتظام مشخص شده است، می‌توانند هزینه دریافت کنند.

منبع: ایلنا