ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه مدعی شد یک زن فلسطینی که با چاقو یک سرباز را تهدید کرده بود، در جریان تیراندازی در کرانه غربی کشته شده است، اما مقامات فلسطینی روایت دیگری را از ماجرا دارند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این زن یک مهاجم مسلح به چاقو بود است که به یک سرباز که در حال انجام فعالیت‌های معمول امنیتی در نزدیکی اردوگاه العروب بوده است، حمله کرده و سربازان با شلیک گلوله به حمله او پاسخ دادند.

یک خویشاوند «غفران وراسنه» زن فلسطینی به شهادت‌رسیده  در بیمارستانی در شهر الخلیل در کرانه باختری اشغال‌شده در کنار تخت او گریه می‌کد

یک بیمارستان نزدیک شهر فلسطینی مجاور الخلیل در کرانه غربی اشغال‌شده مرگ این زن را تایید کرد.

وزارت خارجه فلسطین با محکوم کردن این رویداد آن را «اعدام صحرایی» نامید.

این وزارت دربیانیه‌اش اعلام کرد:‌ « این زن در مسیر رفتن به سوی محل کارش بوده است و هیچ واقعه‌ای در آنجا رخ نداده است یا خطر برای این جنایتکاران نداشته است.»

یک سازمان غیردولتی فلسطینی که وضعیت فلسطینی‌های زندانی‌شده بوسیله رژیم اشغالگر را زیر نظر دارد، گفت این زن در ابتدای امسال برای سه ماه زندانی شده بود.

به گزارش شبکه الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین هویت این زن ۳۱ ساله را «غفران حمد وراسنه»اعلام کرد و گفت گلوله به قفسه سینه او اصابت کرده بود.

خویشاوندان «غفران وراسنه» زن فلسطینی به شهادت‌رسیده در کرانه غربی اشغال‌شده

یک شاهد عینی گفت «وراسنه» تهدیدی برای سربازان به شمار نمی‌رفت و چاقوی او کوچک بود. به گفته این شاهد، او سه روز پیش از کشته شدنش شغلی در یک ایستگاه رادیوی پیدا کرده بود.  

او اندکی پیش از ساعت ۸ صبح به وقت محلی در ورودی اردوگاه که در فاصله میان شهرهای الخلیل و بیت لحم قرار دارد، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بوسیله هلال احمر فلسطین به بیمارستان الاهلی در الخلیل منتقل شد، اما مدتی کوتاهی پس از انتقال با وجود تلاش‌ها برای احیایش درگذشت.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که نیروهای اشغالگر مانع دسترسی آنها به «وراسنه» شده بودند و ۲۰ دقیقه طول کشیده بود تا امدادگران اجازه درمان او را پیدا کنند.

پزشکان در بیمارستان گفتند که گلوله شلیک‌شده قلب او را سوراخ کرده بود.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در گزارش‌هایش یادآور شده است که استفاده نیروهای اشغالگر از آتش اسلحه صرفا بر اساس گمان یا به عنوان اقدام احتیاطی زیرپاگذاشتن معیارهای بین‌المللی در این باره است.

میزان درگیری‌ها در این منطقه در ابتدای امسال رو به افزایش بوده است. بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، از اول ژانویه سال ۲۰۲۲ تا به حال ۵۹ نفر فلسطینی در کرانه غربی و نوار غزه اشغال‌شده کشته شده‌اند و رشته‌ای از حملات فلسطینیان از ماه مارس به بعد هم به کشته شدن ۱۹ نفر در اسرائیل انجامیده است.

بیشتر بخوانید: