شهردار تهران گفت: برخی از دختران نوجوان سابقه کنشگری اجتماعی دارند و می‌خواهند به عنوان یک عنصر موثر در رفع گره‌های شهر مشارکت داشته باشند.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم جشن ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: وعده داده بودیم که مدیریت‌ ما در شهر مشارکتی باشد و با تمام اقشار و عناصر فعال در جامعه برای ساختن شهر تهران همکاری کنیم.

زاکانی افزود: بخشی از این نوع مشارکت، مربوط به دختران و بانوانی است که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند. دختران نوجوان ایده‌های خلاقی دارند، آنها با هزار مسأله در شهر مواجه است، برخی از این نوجوانان سابقه کنشگری اجتماعی دارند و می‌خواهند به عنوان یک عنصر موثر در رفع گره‌های شهر مشارکت داشته باشند.

بخشی از صحبت‌های شهردار تهران را در ادامه بخوانید:

*در سنین نوجوانی انسان نسبت به آینده خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند،  حساس است عبارتی نوجوان در این دوران مملو از خلاقیت است.قدرت خلاقیت نوجوانان به اندازه‌ای است که در شرکت‌های نوبنیاد از نوجوانان استفاده می‌کنند. مدیریت شهری هم روی انرژی و خلاقیت شما دختران نوجوان حساب باز کرده است. این دو ویژگی این امکان و فرصت را برای ما ایجاد می‌کند تا بتوانیم شرایط شهر و فهم مسائل شهر را با شما به اشتراک بگذاریم و در مسیر شکوفایی جامعه حرکت کنیم.

* در ۴ منطقه تهران شهردخت‌های نوآوری ایجاد خواهند شد تا  زمینه بروز و ظهور خلاقیت را برای دختران نوجوان فراهم کنند.

لازم به ذکر است که پیش از این مشاور امور بانوان شهرداری تهران در توضیح شهردخت نوآوری گفته بود:«ویژگی این شهردخت‌ها به گونه‌ای است که دخترهای نوجوان را درگیر نشست‌های کارآفرینی، استارت آپی و نوآوری می‌کند.»

منبع:خبرگزاری شهر