نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: ما تهمت به روحانیت را تاکنون تحمل کرده‌ایم و در ادامه نیز تحمل می‌کنیم چون خادمِ مردم هستیم اما توهین به مباحث مذهبی و مقدسات را تحمل نمی‌کنیم و انتظار داریم مسئولین امر مقابله لازم و قانونی با عاملان تولید فیلم‌های موهن حاضر در جشنواره‌های خارجی را داشته باشند.

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳ خرداد ادامه داد: دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران پیوسته در حال وارونه نشان دادن مسائل داخل ایران در رسانه‌ها و فیلم‌ها هستند تا اشتباهات افراد و مفسدین را به پای نظام بنویسند.

شعبانی ضمن دعوت مردم و مسئولان به تقوای الهی و تأکید بر دوری از آفات دنیوی و ضمن گرامی‌داشت ایام سوگواری رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین و شهدای ۱۵ خرداد (سال ۱۳۴۲ ه.ش)، اظهار کرد: مرحوم شیخ مفید از علمای برجسته اسلام بر ولایت فقیه و امر به معروف و نهی از منکر و اجرای احکام الهی بر جامعه تاکید بی‌شماری داشت و این موضوعات نشان‌دهنده اهمیت حضور ولایت فقیه و راویان حدیث را در جامعه نشان می‌دهد.

وی افزود: اجرای حدود الهی در جامعه در زمان غیبت ولی عصر به عهده راویان حدیث و پیروان ولایت فقیه است؛ مرحوم محقق کرکی، مرحوم کاشف‌الغطاء و مرحوم نراقی و بسیاری دیگر از علما در طول تاریخ ایران نیز بر این موضوعات و اصل ولایت فقیه به شدت تاکید داشتند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: در ۱۴۰۰ سال گذشته مبحث ولایت فقیه در حوزه‌های علمیه و در کتاب ها مطرح بود اما کسی که توانست مبحث ولایت فقیه را وارد جامعه کرده و مردم را عاشق این ولایت کند امام راحل، حضرت امام خمینی (ره) بود.

شعبانی‌ با تاکید بر این‌که امام خمینی (ره) در کنار مردم و جامعه قرار داشتند، بیان کرد: امام راحل به طور فراوان توصیه به توجه و حمایت از مردم داشتند پس از این موضوع الزامی است که مسئولان و روحانیت بدون توجه به جناح سیاسی در کنار مردم باشند.

وی ادامه داد: امام راحل تاکید داشتند به صرف این‌که جمهوری اسلامی رای آورده است یا این‌که جمهوری اسلامی در کشور حضور دارد بسنده نکنیم و باید به دنبال پیاده کردن آرمان‌های اسلامی در جامعه باشیم تا تلاش‌های مردم، مسئولان و فقها مورد قبول و مثمرثمر واقع بشود؛ باید عمل کرد نباید صرفاً به دنبال رای گرفتن باشیم.

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: وقتی می‌گوییم جمهوری اسلامی هستیم باید فرهنگ، دادگاه، بازار، مدارس، قانون‌گذاری‌ها، فضای جامعه و بسیاری دیگر از موارد ما نیز اسلامی باشد و امام راحل بر این موضوعات بسیار تاکید داشتند.

وی اشاره کرد: از نظر امام راحل (ره) حفظ روحیه انقلابی و روحیه ایمانی از پایه‌های محکم انقلاب است که می‌بایست پایبند آن باشیم و اگر به این آرمان‌ها اعتقاد داشته باشیم هیچ‌کس نمی‌تواند مانع پیشرفت و معیشت مردم بشود.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مشکلات فراوانی داریم و تنها راه حل این مشکلات عملکرد به توصیه‌های امام و بازگشت به آرمان‌های اصیل دوران انقلاب و محافظت از آن است.

وی با اشاره به این‌که دشمنان اسلام و ایران اسلامی برای ضعیف کردن کشور رو به اسلام هراسی و ایران هراسی آورده‌اند، تاکید کرد: علت هجمه‌های دشمن به کشور، بازگشت مردم به آرمان‌های اصیل انقلاب است؛ در همین جشنواره اخیر دیدید که فیلم‌های موهن علیه کشور و نظام انقلاب اسلامی می‌سازند و صحنه‌های ناپسند داخل آن را به اسلام و دین ما نسبت می‌دهند و طوری فضاسازی می‌کنند که مخاطب این‌طور باور کند و اگر ما نتوانیم در فضای سینمایی و هنری خودمان به طور درست به معرفی اسلام و انقلاب اسلامی با ارزش خودمان بپردازیم، دشمنان قسم خورده اسلام رو به این کارهای ناپسند می‌آورند و مسائل را وارونه نشان می‌دهند و به مقدسات توهین می‌کنند.

شعبانی‌ اضافه کرد: دشمن خطاهای افراد را به پای نظام می‌نویسد و در همین مسئله‌های پیش آمده در متروپل آبادان دیدید که دشمن تا چه حد در فضاهای رسانه‌ای حاضر شد و رانت‌ها و فسادهایی که از سوی افراد بی‌دین رخ داده بود را به پای نظام، حکومت و اسلام نوشت و مباحث را وارونه جلوه می‌داد.

وی اظهار کرد: ما تهمت به روحانیت را تحمل می‌کنیم اما توهین به مباحث مذهبی و مقدسات را تحمل نمی‌کنیم و انتظار داریم مسئولان امر مقابله لازم و قانونی را با عاملان این موضوع داشته باشند.

امام جمعه همدان گفت: آیا مسئولان پاسخگوی مباحثی هم‌چون افزایش اجاره‌بها هستند و این موضوعات متولی دارد؟ قطعا این موضوعات متولی و متصدی دارد و لازم است برای مردم روشنگری کنند و به کمک آن‌ها بیایند و قوانین جدیدی در راستای حل مشکلات مردم تدوین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان مطرح کرد: آمار کرونا به صفر رسید و تولید واکسن‌های داخلی ما نیز پیشرفت کرد، پس این موضوع نشان می‌دهد می‌شود با هم‌دلی و کار جهادی مشکلات را حل کرد و لازم است بخش اقتصادی دولت به مباحثی هم‌چون عرصه اقتصادی و معیشت مردم نیز توجه کند تا با مطالعه و توجه بیشتر بتواند مثل وزارت بهداشت در موضوعات مختلف موفق عمل کند.

منبع: ایسنا