به گزارش همشهری آنلاین، مسعود درستی با بیان اینکه خطوط هفتگانه متروی تهران دارای نواقصی است که در صوت رفع آنها، کیفیت سرویس دهی چندبرابر میشود، گفت: در حال حاضر قطارهای مترو در مسیر خطوط احداث شده شبکه متروی پایتخت مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستند؛ اما تکمیل شبکه موجود مشتمل بر خطوط یک تا هفت و طرحهای توسعهای، نیازمند افتتاح ۳۳ ایستگاه دیگر است تا طول مسیر بهرهبرداری از تونلهای ساخته شده به ۲۹۸ کیلومتر برسد.
او افزود: برای این اقدام نیاز به تأمین اعتبار ۷۰ هزار میلیارد تومانی داریم و همچنین باید حدود یک هزار و ۵۰۰ واگن نیز به ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت اضافه کنیم تا بتوان سرفاصله حرکتی قطارها در تمام خطوط موجود را به میزان قابل قبول کاهش داد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه اگر منابع و اعتبارات مورد نیاز تکمیل خطوط در حال بهرهبرداری مترو تامین شود، میتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۲ پرونده تکمیل خطوط در حال بهرهبرداری را ببندیم، گفت: همچنین برای ساخت ۱۵۲ کیلومتر خطوط جدید که خط ۸ تا ۱۱ است به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم، البته دقت داشته باشید که این عدد با احتساب قیمت امروز کالا و خدمات محاسبه شده است و به هر میزان که تامین اعتبار به تعویق بیفتد، باید براساس ضریب تورم قیمتها را محاسبه کرد که قاعدتاً سال به سال بیشتر خواهد شد.