بیت مرحوم حضرت آیت‌الله میرزا احمد سیبویه با انتشار پیامی کوتاه درگذشت حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، روزنامه‌نگار خوشنام و قدیمی را تسلیت گفت.

به گزارش همشهری آنلاین، در پیام تسلیت بیت آیت‌الله سیبویه برای درگذشت مرحوم دعایی آمده است: «درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، از یاران دیرین امام و انقلاب و روزنامه‌نگار خوشنام و باسابقه را به خانواده ایشان و جامعه رسانه‌ای تسلیت عرض می‌کند. سادگی، بی‌الایشی و مردمی بودن از ویژگی‌های این روحانی مبارز بود که مصالح کشور را بر نگاه‌های سیاسی و حزبی ترجیح می‌داد.»

حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی دوشنبه پانزدهم خرداد ۱۴۰۱ در سن ۸۱ سالگی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و به دیدار حق رفت. آن مرحوم حدود چهار دهه سرپرست موسسه مطبوعاتی و مدیر مسئول روزنامه اطلاعات بود و جایگاهی ویژه بین اهالی رسانه، مسئولان و مردم داشت.

حضرت آیت‌الله میرزا احمد سیبویه در ۱۲۹۶ شمسی در کربلای معلی به دنیا آمد و پس از سال‌ها درس خواندن و تدریس در کربلا و نجف، در نخستین ماه‌های پس از آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق به ایران تبعید شد. این عالم جلیل‌القدر شیعه آذرماه ۸۵ در ۸۹ سالگی به لقاءالله پیوست و در حرم حضرت معصومه(س) در قم به خاک سپرده شد.