تعامل ایران با جهان با توجه به طرح قطعنامه‌های جدید علیه کشور در مجامع بین‌المللی، تعویق سفر بایدن به فلسطین اشغالی، تیتر جنجالی بنگاه سخن پراکنی بریتانیا درباره دزدی میراث فرهنگی عراق و نیز اقدام دولت برای محیط زیست کشور از جمله موضوعاتی بودند که نمایندگان مجلس در توئیت‌های امروز خود به آنها اشاره داشتند.

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم رشت و خمام و عضو کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و اصل نود درباره چگونگی تعامل ایران با کشورهای جهان در توئیتر خود نوشت: تعامل اساسا یک مفهوم دوسویه است پس اگر قرار باشد ایران در ازای تعامل با آژانس محدودیت هایی را بپذیرد و در مقابل مشتی تهدید و اتهام دریافت کند، ادامه این روند تجاهل است نه تعامل! ما به تنها چیزی که تعهد دائمی داریم حفظ استقلال و منافع ملی است.

سمیه رفیعی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون محیط زیست هم مشکلات محیط زیست کشوری را مطرح کرد و نوشت: «رئیس جمهور در جلسه دیروز شورای عالی محیط زیست تاکید بجایی نسبت به ابهام زدایی مسئولان ذیربط از ابهامات صید ترال، آلایندگی خودروها، پتروشیمی میانکاله داشتند. حیف است دولتی که رئیسش اینچنین هواخواه و هوادار محیط زیست است دراثر نَدانم کاری ضد محیط زیستی جلوه داده شود.»

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس هم با بازنشر توئیت یکی از چهره‌های مجازی، تیتر عجیب بنگاه سخن پراکنی بریتانیا را سوژه توئیتر خود قرار داد و نوشت: «انگلیسی‌ها دزدی نمی‌کنن، انگلیسی‌ها بر می‌دارن!»

مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون انرژی هم درباره حوزه انتخابیه خود و آغاز ساخت یک شریان ارتباطی مهم نوشت: «راه‌ها رگ‌های حیاتی و عامل رشد و توسعه هر جامعه و کشوری هستند. خدا را شاکرم که پس از دوسال پیگیری امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، عملیات اجرایی بهسازی جاده نهبندان_شهداد آغاز شد.»

اردشیر مطهری، نماینده مردم شریف گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم با انتشار هشتگ‌های فلسطین اشغالی و صهیونیست در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «تعویق سفر بایدن به فلسطین اشغالی به دلیل چالش‌های داخلی و خارجی و احتمال فروپاشی دولت تل‌آویو، ارتقاء مبارزه مقاومت با سنگ به موشک‌های نقطه زن، گویای زوال روز افزون صهیونیست‌هاست که سنخیتی با توهمات آنان در ضربه زدن به جبهه مقاومت ندارد چه رسد به ایران.

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی هم به دیدار اخیر با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و با انتشار تصویر این دیدار نوشت: «توفیق دیدار نائب امام زمان(عج) سراسر امید و معنویت بود. اینکه در مسیر حرکت کشور میان هجمه دشمنان، مکر منافقان و در جنگ اقتصادی، همچنان شاهد ایرانی مقتدر،مقاوم و پرامید هستیم ، ثمره درایت و هدایت عالمانه جانشین خلف حضرت امام(ره) است.»

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان هم مساله از بین رفتن سرمایه مردم در بورس را سوژه توئیت خود قرار داد و نوشت: «۱- طبق بررسی‌ها سرمایه کسانی که سال ۹۹ در بورس هدر رفت متاسفانه برای همیشه قابل برگشت نیست. فقط می‌ماند محاکمه بانیان این وضع فجیع و پس گرفتن اموال نامشروعشان. جریانی متصل به دولت وقت که با رانت اطلاعاتی سود چندهزار میلیاردی برده است. سخن از ذوب ۶۰ میلیارد دلار سرمایه است. ۲-تحقیقات هیئت تحقیق و تفحص مجلس از ابعاد پنهان ماجرا، نشان می‌دهد اعتمادسوزی بزرگ‌ترین زیان وارده به بورس است و نمی‌توان بدون تعیین تکلیف آن ضرر هنگفت، به رونق مجدد بورس امید زیادی داشت. اعتمادسوزی به حدی عمیق است که پرکردن آن سیاهچاله جز با مجازات واقعی و شدید مسببان امکان پذیر نیست.»

علی بابایی کارنامی، ‏‏نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم و رییس فراکسیون کارگری و نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی هم درباره تعدیل نیروهای پرستاری نوشت: «تعدیل نیروهای پرستار پس از فروکش کردن بحران کرونا مصداق خنجر از پشت زدن به کادر درمان است. این اقدام مضاف بر آنکه غیر اخلاقی است، هدر دادن نیروی انسانی مجرب و کارآزموده در شرایط کمبود سرانه پرستار محسوب می‌شود. مجلس در قبال این اقدام سکوت نخواهد کرد.»

زهره الهیان، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتشار عکسی از سفر خود به ونزوئلا در توئیتر نوشت: «به ترتیب از چپ به راست: هوگو چاوز، سیمون بولیوار و نیکلاس مادرو، نماد تفکر ضد امپریالیستی برای مردم #ونزوئلا .در اوج تحریم‌ها و ابرتورم بی‌سابقه در جهان مردم ونزوئلا همچنان وفادار به رهبران خود هستند.»