بیست‌وهفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال»، با هدف حمایت از آثار هنری خلاق و تربیت نسل آینده‌، از اول یا ششم تیر امسال، در شهر همدان برگزار می‌شود.

به گزارش بخش کودک و نوجوان همشهری‌آنلاین و به نقل از مسعود ویژه، مسئول بیست‌وهفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، در این‌باره گفت: «این جشنواره قرار است در 12 بخش، برنامه‌هایی را برگزار می‌کند. این بخش‌ها در قالب دو بخش رقابتی و غیر رقابتی است. شش بخش رقابتی شامل مسابقه‌ی  تئاتر خردسال،  تئاتر کودک،  تئاتر نوجوان، تئاتر خیابانی، خیمه‌شب‌بازی و نقالی و مسابقه‌ی نمایش‌نامه‌خوانی است.  بخش غیر رقابتی نیز شامل بخش بین‌الملل، تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان، تئاتر فراگیر (مخصوص افراد با نیازهای خاص)، آثار بخش میهمان، بخش پژوهش، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی است.

هم‌چنین امیر مشهدی عباس، دبیر بیست و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، درباره‌ی دلایل به تعویق افتادن این رویداد گفت: «همان‌طور که می‌دانید در ابتدای امر، قصد داشتیم که جشنواره را در اسفندماه برگزار کنیم، اما متأسفانه به دلیل شیوع مجدد بیماری کرونا و مسائلی که در پی داشت، زمان این جشنواره چند بار به تعویق افتاد.

به گزارش روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، کتاب پژوهشی «تاریخچه‌ی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان» به کوشش منوچهر اکبرلو که به بررسی بیست و شش دوره برگزاری این رویداد نمایشی می‌پردازد، توسط دبیرخانه جشنواره بیست و هفتم کودک و نوجوان و انتشارات نمایش چاپ و منتشر می‌شود. هم‌چنین از کتاب مجموعه نمایشنامه‌ی «خیمه شب‌بازی برای کودکان» نوشته بهناز مهدی‌خواه و کتاب «نمایشنامه‌های محبوب کودکان» که گنجینه‌ای از نمایشنامه‌های کلاسیک و معاصر برای کودکان و نوجوان است، همزمان با آغاز بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، رونمایی خواهد شد.

شایان ذکر است که از پنج کشور در این جشنواره شرکت کرده‌اند.