همشهری آنلاین: سرمایه‌گذاری ۴۰ درصدی سرمایه‌گذاران خارجی در میدان گازی پارس جنوبی، نشان دهنده امنیت و ثبات ایران برای سرمایه‌گذاری است.

به گزارش شانا، ایدیل مامیت بکوف  - معاون وزیر تجارت و صنایع قزاقستان- که روز چهارشنبه ۲۲ آبان به منظور آشنایی با رشد اقتصادی و اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به عسلویه سفر کرده بود، با بیان این مطلب، اظهار داشت: پس از بازدید از پالایشگاه‌های گازی و مجتمع‌های پتروشیمی تحت تأثیر شدید سرمایه‌گذاری در این منطقه قرار گرفتم.

وی افزود: با توجه به این که در قزاقستان تنها دو منطقه ویژه اقتصادی از ۴ منطقه فعال هستند، خواستار تبادل تجربیات مناطق ویژه اقتصادی دو کشور و همکاری‌های تنگاتنگ میان آنها هستیم.

مامیت بکوف اظهار داشت: شما در ایران تجربه بسیار غنی در زمینه مناطق ویژه اقتصادی دارید، اما ما هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم و می‌خواهیم از تجریبات غنی ایران بهره‌مند شویم.

وی تصریح کرد: قزاقستان علاقه‌مند است با تمام کشورهای جهان به ویژه با ایران همکاری و روابط تنگاتنگ اقتصادی داشته باشد.

معاون وزیر تجارت و صنایع قزاقستان یادآور شد: به محض ورود به قزاقستان شرکت‌های ملی نفت و گاز قزاقستان را در جریان سفرم به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار می‌دهم تا در تصمیم‌گیری‌ها این منطقه را در برنامه سرمایه‌گذاری خود قرار دهند.