در جدیدترین رنکینگ اعلام شده توسط سایت معتبر اسپیدتست، سرعت اینترنت ایران هم در بخش موبایل و هم در بخش ثابت نسبت به ماه قبل صعودی نسبتا قابل‌توجه در جدول داشته است.

به گزارش همشهری آنلاین، در رتبه‌بندی سرعت اینترنت کشورهای جهان در ماه مه، اینترنت ثابت ایران با ۳ پله صعود نسبت به ماه آوریل در رده صد و چهل و یکم دنیا ایستاده است.

در رده‌بندی سرعت اینترنت موبایل نیز ایران با ۲ پله صعود به رده هفتاد و یکم رسید.

متوسط سرعت دانلود و آپلود اینترنت موبایل ایران در این ماه به ترتیب ۲۶.۱۰ و ۹.۵۹ مگابیت بر ثانیه بود که سرعت دانلود نسبت به ماه قبل رشد داشته است.

همچنین متوسط سرعت دانلود و آپلود اینترنت ثابت کشور نیز به ترتیب ۱۰.۳۴ و ۱.۶۵ مگابیت بر ثانیه اعلام شده است. این میزان در ماه گذشته میلادی برای دانلود ۱۰.۲۳ و برای آپلود ۱.۵۹ مگابیت بر ثانیه بود که بدین ترتیب شاهد رشد هستیم.

در صدر رنکینگ اینترنت موبایل، کشورهای نروژ، امارات و قطر قرار دارند که نروژ با ۲ پله صعود نسبت به ماه آوریل، جای امارات را در صدر این رده‌بندی گرفته است.

در بالای رنکینگ اینترنت ثابت هم تغییری نسبت به ماه میلادی قبل رخ نداده است و سنگاپور، شیلی و تایلند به ترتیب اول تا سوم هستند.

متوسط سرعت دانلود و آپلود اینترنت موبایل نروژ به ترتیب ۱۲۹.۴۰ و ۱۸.۴۱ مگابیت بر ثانیه اعلام شده است.

ضمن اینکه، متوسط سرعت دانلود و آپلود اینترنت ثابت سنگاپور نیز به ترتیب ۲۰۹.۲۱ و ۱۷۴.۶۷  مگابیت بر ثانیه بوده که نسبت به ماه قبل رشد خوبی داشته است.