فرمانده انتظامی تهران بزرگ به این سوال که بسیاری معتقدند سارقان اموال افراد سرشناس یا سلبریتی‌ها بسیار سریع دستگیر می‌شوند و آیا این درست است، پاسخ داد.

به گزارش همشهری آنلاین، ممکن است در شبانه روز چندین سرقت رخ دهد. برخی افراد جامعه معتقدند زمانی که فرد مالباخته از چهره‌های سرشناس و شناخته شده است پلیس با دقت و سرعت بیشتری به پرونده آن ها رسیدگی می‌کند.

از نمونه‌هایی که این افراد به آن‌ها استناد می‌کنند، می‌توان به سرقت زنجیر طلای علی دایی، سرقت تلفن همراه سجادی وزیر ورزش و جوانان، سرقت از منزل احمدرضاعابدزاده دروازه بان سابق تیم ملی و بازیگرانی مانند مریم امیرجلالی و آزیتا ترکاشوند اشاره کرد.

برخی از سارقان اموال این چهره‌های سرشناس و دیگر افراد معروف  کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر شده اند و پلیس نتوانسته از برخی  سارقان اموال آن‌ها ردی پیدا کند.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگدر این خصوص گفت: ممکن است تلفن همراه سرقت شده یک فرد عادی که هیچکس هم آن مالباخته را نمی‌شناسد در کمتر از نیم ساعت کشف شود و ممکن است  شش ماه طول بکشد تا سرقتی کشف شود.

به گفته سردار رحیمی، بارها و بارها گفته ایم؛ اگر یک کپسول یا یک زیلو از یک آدم ضعیف و فقیر دزدیده شود به اندازه یک سرقت بزرگ برای ما مهم است و کشف هر نوع اموالی در دستور کار پلیس قرار دارد.

در طرح‌های مختلف که پلیس تهران اجرا می‌کند سارقان و زورگیران زیادی دستگیر می‌شوند، نمونه اش آخرین طرح رعد پلیس است که ۷۳۳ سارق، مالخر و زورگیر در آن دستگیر شدند. وقتی از سارقان درباره این موضوع سوال کردیم، برای برخی از آن‌ها تفاوتی نداشت، شخصی که از آن سرقت می‌کنند، کیست و هدفشان فقط سرقت است. البته بعضی از آن‌ها مدعی اند که اگر از چهره سرشناس سرقت کنند، سریعتر دستگیر می‌شوند.