به گزارش همشهریآنلاین به نقل از اسپوتنیک، ویاچسلاو پتوشنکو، رئیس هیئت مدیره شرکت دولتی آوتودور در مصاحبه با RBC TV گفت: بزرگراه مریدین که به عنوان مسیری از اروپا به چین برنامه ریزی شده بود از چین به کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله ایران می گذرد. این مسیر قرار بود چین - از طریق قزاقستان و بلاروس - را با اروپا وصل کند، "مریدین" ۹۵ درصد به سمت ترافیک خارجی گرایش داشت. واضح است که اکنون این مسیر تغییر جهت می دهد و امروز با رسیدن به یکاترینبورگ، می بینیم که شرق کشور، اورال، باید با جریان فزاینده کالا از طریق دریای خزر و دریای سیاه مرتبط شود، جایی که نه تنها فقط کالاها به سمت تجارت می روند، بلکه مردم نیز خواهند رفت.
به گفته وی، اتودور اتصال شرق کشور به اورال و مناطق جنوبی را یکی از وظایف اصلی خود می داند: "مسیر به سمت جنوب شرقی، یکاترینبورگ - کراسنودار است. و با توجه به این واقعیت که اکنون زنجیره های تامین تغییر کرده است، ما درک می کنیم که در هر صورت، ما باید چین را از طریق قزاقستان به هم وصل کنیم. اما فقط به اروپا نباید رفت، بلکه به بخش مرکزی روسیه برسید و [چین] را با جنوب روسیه و شمال وصل کنید. بزرگراه مریدین که با سرمایه خصوصی از مرز روسیه و بلاروس تا قزاقستان کشیده خواهد شد و به عنوان یک میانگذر مسکو برای حمل و نقل میان چین و اروپا عمل خواهد کرد. این بزرگراه چهار بانده در طرف غربی در نزدیکی سمولنسک، در نیمه راه میان مسکو و مینسک، وارد روسیه سفید میشود و به اروپا وصل می شود.