مدیرعامل سابق استقلال به ریخت‌وپاش باشگاه‌های فوتبال کشور واکنش نشان داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال در گفت‌وگویی تلویزیونی با برنامه سلام صبح بخیر درخصوص رعایت نکردن سقف قرارداد بازیکنان با تیم‌ها در سال ۸۸ اظهار کرد: سقف قرارداد را در آن سال ۲۵۰ میلیون تومان تعیین شده بود با این آپشن که اگر تیمی در جام باشگاه‌های آسیا قرار داشت چند بازیکن را می‌توانند با مبلغی در حدود ۳۰۰ میلیون قرارداد ببندند.

آشتیانی با انتقاد از فدراسیون فوتبال درمورد پول‌پاشی‌های برخی از باشگاه‌ها در نقل و انتقالات بیان کرد: طبق مدارکی که در باشگاه استقلال موجود هست تنها تیمی که سقف قرارداد را رعایت کرد استقلال بود و هیچکدام از باشگاه‌ها رعایت نکردند. فدراسیون فوتبال در آن زمان نتوانست با این موضوع برخورد کند و پول‌پاشی‌ در باشگاه‌ها از همانجا شروع شد. من دو بازیکن با قرارداد ۳۴۰ و ۳۳۰ میلیون تومان داشتم اما قرارداد بقیه بازیکنانم ۲۵۰ میلیون تومان بود.

مدیرعامل اسبق استقلال با اشاره به عدم توانایی مدیران متولی در این زمینه افزود: مهم اینست که یک مدیر مقید به رعایت قوانین و مقررات باشد و ازسوی دیگر مدیران متولی تصمیماتی می‌گیرند که توانایی اجرا و ساز و کار برخورد با آن را ندارند.

آشتیانی از تیم‌هایی که پول‌پاشی کردند نام برد و تصریح کرد: عمدتا دو باشگاه بزرگ کشور (استقلال و پرسپولیس) و چند باشگاه صنعتی از دهه ۹۰ تا به امروز پول‌پاشی فراوان کردند. متعجم از بابت این همه پول‌پاشی کردن چه چیزی حاصل شده است. چه تولید دانشی در عرصه ورزش داشتیم. متاسفانه سیستم ورزشی و فوتبال ما نتیجه‌گراست و به همین دلیل باشگاه‌های صنعتی عمدتا برهم زننده این معادلات شدند و برای اینکه بازیکن بهتری بگیرند در این چرخه‌ رقابتی قرار گرفتند.

مدیرعامل سابق آبی‌ها ادامه داد: در آن دوره که مدیرعامل استقلال بودم با زنده یاد عباس انصاری‌فر مدیرعامل وقت پرسپولیس برای جلوگیری از دلال‌بازی بازیکن‌ها یک قرار گذاشتیم که نام گزینه‌های مدنظرمان برای انتقال به دو باشگاه را به هم اطلاع دهیم و سر این موضوع تفاهم و توافق کردیم و جواب هم گرفتیم. با توافق این دوباشگاه رقم‌های آنچنانی قرارداد بازیکنان کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع: همشهری آنلاین