جای پا همیشه یک مشکل بزرگ برای افرادی است که با هواپیما سفر می‌کنند، اما به لطف طراحی جدید آلخاندرو نونس ویسنته، سفرهای کلاس اقتصادی برای همیشه تغییر خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، صندلی‌های مفهومی می‌تواند تغییردهنده بازی در صنعت هوانوردی باشد، زیرا به دلیل طراحی دو طبقه، این صندلی‌ها می‌توانند افراد بیشتری را با راحتی بیشتر در خود جای دهد.

این طرح که در سال ۲۰۲۱ نامزد جوایز کابین کریستال شد، در AIX، یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های هوانوردی جهان به نمایش گذاشته شد.

نمونه اولیه طرح نونیس ویسنته دو سطح صندلی را برای مسافران با پله‌ای نردبان‌مانند نشان می‌دهد که به مسافران کمک می‌کند تا به سطح بالاتری بروند.

طراحی نشان داده شده در نمونه اولیه نیز از فضای بالای کابین خلاص می‌شود. این طراحی دارای یک فضای مجزا بین دو سطح صندلی است که می‌تواند از چمدان‌های ترکیبی متعلق به هر شش مسافر مراقبت کند.

نمونه اولیه احساسات متفاوتی را در بین مردم ایجاد کرده است، اما آلخاندرو نونیس ویسنته معتقد است که این طرح می‌تواند در آینده نزدیک در یک بوئینگ ۷۴۷، ایرباس A۳۳۰ یا هر هواپیمای پهن‌پیکر متوسط تا بزرگ دیگری پیاده‌سازی شود.