واکسن‌های کرونا برای کودکان شش‌ماهه تا ۵ ساله مجوز نهایی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) را برای استفاده عمومی گرفتند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وب‌ام‌دی راشل ولنسکی، رئیس CDC توصیه بر اساس اجماع آرای هیات واکسن این سازمان را تایید کرد و اجازه داد واکسیناسیون کرونای کودکان کمسن از این هفته در آمریکا شروع شود.

ولنسکی در بیانیه‌ای گفت: «من از والدین و مراقبانی را در مورد واکسن‌ها سوال دارند، می‌خوام با پزشک، پرستار یا داروساز محلی‌شان صحبت کنند تا بیتشر درباره منافع واکسیناسیون و اهمیت حفاظت کودکان با واکسن زدن بیاموزند.»

FDA روز جمعه مدت کوتاهی پس از تایید کمیته مشورتی کارشناسی‌اش، واکسن‌های شرکت‌های فایزر و مدرنا را برای کودکان کم سنین از شش ماه به بالا تایید کرد. اکنون والدین و مراقبان همه تاییدهای لازم برای شروع واکسیناسیون در این کم‌سن‌ترین گروه جامعه را در اختیار دارند و انتظار می‌رود و واکسیناسیون این آخرین گروه باقیمانده سنی از روز دوشنبه آغاز شود.

این تایید می‌تواند باعث راحتی خیال میلیون‌ها نفر از والدین نگران شود که منتظر تایید واکسن‌های کرونا برای کم‌سن‌ترین کودکانشان بودند. گروه‌های پزشکی در آمریکا از «انجمن متخصصان کودمان آمریکا» (AAP) تا «انجمن پزشکان آمریکا» (AMA) هم از این تصمیم استقبال کرده‌اند.

تایید این دو واکسن کووید-۱۹ از نوع mRNA در این گروه سنی پس از ۲ روز مباحثه دانشمندان، متخصصان بالینی و سایر کارشناسان شرکت‌کننده در کمیته مشورتی CDC انجام گرفت.

واکسن شرکت مدرنا که برای کودکان کم‌سن مجوز مصرف اضطراری گرفته است بر اساس دو دوز اولیه واکسن (که یک چهارم دوز واکسن بزرگسالان هستند) و به فاصله یک ماه تزریق می‌شوند. واکسن شرکت فایزر به صورت یک یک رشته اولیه سه دوزی واکسن (که یک دهم دوز واکسن بزرگسالان هستند) تایید شده‌ است. دو دوز اولیه واکسن فایزر به فاصله ۲۱ روز و دوز سوم ۶۰ روز پس از دوز اول تزریق می‌شود.