تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۳

همشهری آنلاین: بیش از هزار دستگاه از اتوبوس‌های شهر تهران فرسوده‌اند و ضرورت دارد هر چه سریع‌تر از رده خارج شوند اما به دلیل کمبود ناوگان چاره‌ای جز خروج کند و تدریجی آنها وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: در حال حاضر حدود 800 دستگاه از اتوبوس‌های شهر تهران بیش از 10 سال و حدود 500 دستگاه اتوبوس بیش از 15 سال عمر دارند که نیاز است هرچه سریع‌تر این اتوبوس‌ها که کارایی و کیفیت لازم را برای خدمات‌رسانی ندارند از رده خارج شوند اما به دلیل مشکلات کمبود ناوگان مجبوریم به مرور و با ورود اتوبوس‌های جدید این اتوبوس‌ها را از رده خارج کنیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون تنها 270 دستگاه اتوبوس جدید تحویل گرفته‌ایم که 200 دستگاه از این اتوبوس‌ها به بخش خصوصی داده شده و 70 دستگاه نیز مراحل تحول را سپری می‌کنند این در حالیست که تنها برای حفظ وضعیت موجود و از رده خارج کردن اتوبوس‌های فرسوده‌ای که قادر به خدمات رسانی نیستند سالانه باید حداقل هزار اتوبوس جدید به شهر تهران اختصاص یابد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خاطر نشان کرد: حواله 500 دستگاه اتوبوس دیگر را نیز دریافت کرده‌ایم که امیدورایم این اتوبوس‌ها هر چه سریع‌تر تحویل داده شود تا بتوانیم اتوبوس‌هایی را که به شدت فرسوده‌اند از رده خارج کرده و خدمات‌رسانی مناسب‌تری به شهروندان داشته باشیم.

وی در پایان گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در حالی بار جا به ‌جایی تعداد زیادی مسافر را در سطح شهر بر دوش می‌کشد که با مشکلات زیادی در زمینه تامین اتوبوس، تعمیر و تعویض اتوبوس‌ها و سوخت مواجه است، مشکلاتی که امیدواریم هرچه سریع تر با همکاری مسئولان برطرف شود تا شرکت واحد اتوبوسرانی با حداکثر توان و امکانات به شهروندان خدمات رسانی کند.