عضو شورای شهر تهران گفت: تصویر خوبی از گرمخانه‌ها به مردم منتقل نشده، تا به محض ایجاد یک گرمخانه در محله‌ای، مردم محل معترض نشوند که این گرمخانه سبب ورود آسیب‌های اجتماعی به محله‌مان می‌شود.

​به گزارش همشهری آنلاین، سید احمد علوی در واکنش به ارائه گزارش معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از وضعیت قرارگاه اجتماعی گفت: کار کردن در حوزه اجتماعی سخت و البته اقدامات نیز دیربازده هستند و همین کار را سخت می‌کند.

او  افزود: زحمات زیادی کشیده شده اما همچنان در کف خیابان شاهد آسیب‌ها هستیم اما از بی‌توجهی معاونت اجتماعی به استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرداری تهران گلایه دارم، چراکه در دوره قبل شاید متوجه کارکرد مرکز پیام که برای زنان آسیب‌دیده بود، نشدند و آنرا تعطیل کردند؛ اما انتظار ما این بود که در این دوره از این مرکز دوباره بهره‌برداری شود.

عضو شورای شهر تهران همچنین با اشاره به بلاتکلیفی مراکز بهاران تصریح کرد: انتظار ما این بود که این مراکز نیز هرچه سریعتر تعیین تکلیف می‌شدند.  موضوع دیگر این است که دوستان نتوانستند تصویر خوبی از گرمخانه‌ها به مردم منتقل کنند، تا به محض ایجاد یک گرمخانه در محله‌ای، مردم محل معترض نشوند که این گرمخانه سبب ورود آسیب‌های اجتماعی به محله‌مان می‌شود.

علوی تاکید کرد: بسیاری از افرادی که شب را در گرمخانه سپری می‌کنند آسیب دیده نیستند، بلکه به علت مشکلی که دارند و در معرض آسیب قرار گرفته‌اند، مجبورند شبی را در گرمخانه سپری کنند. بنابراین نشان دادن تصویری مناسب از وضعیت افرادی که در گرمخانه‌ها شب را سپری می‌کنند، برای اقناع افکار عمومی لازم است.

او در پیشنهادی عنوان کرد: بهتر است مسئولان شهری و اعضای شورا بیشتر از گرمخانه‌ها بازدید کنند تا تصویر ذهنی اشتباهی که در ذهن شهروندان شکل گرفته اصلاح شود.

منبع: ایسنا