گروه حوادث: سارق معتاد وقتی نتوانست هزینه خرید مواد را تهیه کند به سراغ 2 نفر از دوستان معتادش رفت

 و با همدستی آنها باند سرقت لوازم خودرو راه انداخت. اعضای این باند روزانه به 5 خودرو در تهران دستبرد می‌زدند. عصر 11 شهریور ماه، ماموران کلانتری 108 نواب، هنگام گشتزنی در خیابان یادگار به 3 مرد جوان که اطراف یک خودروی پارک شده در کنار خیابان پرسه می‌زدند مشکوک شدند. 

از آنجا که احتمال می‌رفت این 3 جوان قصد سرقت از این خودرو را دارند، ماموران آنها را زیر نظر گرفتند.

لحظاتی بعد وقتی یکی از مردان جوان با تخریب در خودروی سواری ضبط آن را به سرقت برد و قصد داشت همراه همدستانش پا به فرار بگذارد، ماموران به تعقیب آنها پرداختند و در جریان این تعقیب و گریز موفق شدند یکی از سارقان را دستگیر کنند.

با انتقال مرد جوان به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران مشخص شد این مرد یک سارق سابقه‌دار است که پیش از این نیز به اتهام سرقت لوازم داخل خودرو دستگیر و راهی زندان شده است.

فقط روزی 5 سرقت!

متهم در جریان بازجویی‌های پلیسی گفت: یک سال قبل به اتهام سرقت لوازم داخل خودرو دستگیر و راهی زندان شدم اما بعد از آزادی تصمیم گرفتم دست از سرقت بکشم و دیگر سراغ کار خلاف نروم.

اما بعد از مدتی به ماده مخدر شیشه اعتیاد پیدا کردم و وقتی دیدم پولی برای خرید آن ندارم تصمیم گرفتم سرقت‌ها را از سر بگیرم.

به همین خاطر به سراغ 2 نفر از دوستانم که آنها هم معتاد بودند و قادر نبودند هزینه خرید مواد را تهیه کنند رفتم و با همدستی آنها تصمیم گرفتیم لوازم داخل خودرو سرقت کنیم.

متهم ادامه داد: با تشکیل باند سرقت، کارمان را شروع کردیم و با شناسایی خودروهای پارک شده در خیابان‌های خلوت شهر و تخریب در آنها، لوازم داخلشان را به سرقت می‌بردیم.

ما روزانه به 5 خودرو دستبرد می‌زدیم تا با فروش لوازم مسروقه بتوانیم هزینه خرید مواد را تامین کنیم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف جوان سارق به سرقت از 100 خودرو در محدوده ستارخان، نواب و مهرآباد، وی با صدور قرار قانونی راهی بازداشتگاه شد و تحقیقات برای دستگیری دیگر همدستان او ادامه دارد.