به گزارش همشهری آنلاین، مهدی شایسته اصل با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد مشکلاتی از جمله نصب دریچه به بیرون بهازای هر ۱۱ متر، سنسور تعیین وزن، وجود آیفون در کابین را برای دادن استاندارد مشخص کرده است، توضیح داد: رفع بعضی از ایمن موارد امکانپذیر است اما مواردی چون نصب دریچه به بیرون برای آسانسورهای نصب شده در ایستگاههای مترو که عمق آنها به ۵۰ متر یا بیشتر میرسد، غیرممکن است.
او تصریح کرد: دریافت استاندارد آسانسورها از سوی شرکت راهآهن شهری تهران و حومه انجام میشود و در این مدت نیز پیگیر حل این موضوع بودهاند اما باتوجه به تأکید شهردار تهران برای سرعت بخشیدن به این کار، به طور شخصی پیگیری رفع این مشکل هستم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه در ادامه به ۱۷۶ آسانسور که در شهر زیرزمینی در حال بهرهبرداری هستند، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در خط ۳ هیچ آسانسوری نداریم. ۱۴ آسانسور در خط ۶ و ۲۲ آسانسور نصب شده است و آسانسورها در خط ۷ هم به دلیل نداشتن استاندارد به بهرهبرداری نرسیدهاند.
بیشتر بخوانید: دلیل اختلاف نظر سازمان استاندارد و مترو چیست؟
جزئیات خاموشی آسانسورهای متروی تهران | هر آسانسور نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار هزینه دارد
شایسته اصل گفت: آسانسورهای خطوط دیگر مانند خطوط ۱ و ۲ که قبل از سال ۱۳۹۶ استاندارد گرفتند، فعال هستند و به مسافران خدماترسانی میکنند اما بعد از ابلاغ دستورالعمل جدید استاندارد، آسانسورهای مترو اگرچه از آسانسورهای باکیفیت و استاندارد بالا هم هستند اما نتوانستند از سازمان ملی استاندارد تأیید بهرهبرداری دریافت کنند.
او گفت: برای رفع این مشکل باید یک هماهنگی با سازمان ملی استاندارد صورت بگیرد تا این دستورالعمل باتوجهبه شرایط ایستگاههای مترو تغییر کند تا هرچه زودتر شهروندان و مسافران مترو بتوانند از تجهیزت و امکان موجود بهرهمند شوند.