رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت اصلاح و تصویب لایحه «قانون مدیریت یکپارچه ایمنی و آتش نشانی» تاکید کرد و گفت: براساس تفاهم‌نامه آتش‌نشانی و وزارت کار، کلیه اصناف مکلف شدند که قبل از بهره برداری، تاییدیه ایمنی از سازمان آتش نشانی را کسب کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به برگزاری جلسات متعدد سازمان آتش نشانی با اتحادیه اصناف و وزارت کار پیش نویس تفاهم نامه‌هایی در جهت ایمن سازی صنوف و کارگاه‌های پرخطر تنظیم شده است. براساس این تفاهم‌نامه کلیه صنوف قبل از بهره برداری مکلف به اخذ تاییدیه ایمنی از سازمان آتش نشانی شدند و قبل از کسب مجوز باید دوره‌های آموزشی ایمنی و آتش نشانی را بگذرانند.

او ادامه‌ داد: با توجه به عدم اجازه ورود به سازمان آتش نشانی برای بازدید از برخی از ساختمان‌های دولتی در این جلسه مقرر شد تا عدم همکاری دستگاه‌های مربوطه به شورا منعکس و پیگیری لازم جهت همکاری با سازمان انجام شود.همچنین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز مکلف شد که موضوع ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های لازم برای ورود سازمان آتش نشانی به ساختمان‌های دولتی را از طریق مبادی مربوطه پیگیری کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: با توجه به گزارش‌های ارائه شده و شرایط ناایمن و گاهی ناپایدار برخی از ساختمان‌ها مقرر شد مناطق شهرداری طی مکاتبات و برگزاری جلسات، مواردی از ساختمان‌ها را جهت بررسی استحکام بنا به سازمان نظام مهندسی استان تهران معرفی کنند.

بابایی در ادامه تشریح جلسه کمیته ایمنی گفت: همچنین مقرر شد به طور ماهانه گزارش عملکرد کمیته‌های ایمنی مناطق و گزارش پیشرفت فیزیکی ایمن سازی ساختمانهای بسیار پر خطر و بحرانی به کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران منعکس شود.

منبع: همشهری آنلاین