حسین کاشانی‌پور، شهردار منطقه۲۱ به همشهری‌آنلاین گفت: طبق آمار بالای ۳۵۰ هزار نفر جمعیت فعال در عرصه تولید و صنعت در این منطقه حضور دارد. مجموعه‌های بزرگی همچون کارخانه خودروسازی، مجموعه‌های دارویی، صنایع غذایی، چاپخانه‌ها و مجموعه‌های مختلف دیگری در عرصه تولید در این منطقه مستقر هستند و وجود همه آنها سبب شده تا اینجا، محل تردد ماشین‌های سنگین باشد

کاشانی‌پور گفت: تردد در این محدوده موجب ترافیک و آلودگی هوا می‌شود. از طرفی، عرصه کار هم هست و باعث شده تا این منطقه، محل سکونت نیروهای انسانی شاغل در کارخانه‌ها و صنایع در یکی از مناطق تهران یا شهر قدس، شهریار یا کرج باشد و همه این ترددها در طول شبانه روز سبب ساعات پیک ترافیکی می‌شود. یکی از مشکلات ما در غرب تهران، ایاب و ذهاب و حمل و نقل عمومی است. 

وی گفت: در منطقه ۲۱ خط مترو و اتوبوس بی‌آرتی وجود ندارد. خط ۱۰ مترو و خط ۱۱ مترو در منطقه ۲۱ می‌تواند این مشکل را تا حدی کاهش بدهد. از آنجا که مصوبه سفر برای غرب استان تهران بود که شامل شهر قدس و شهریار، ملارد و زیرمجموعه ملارد-صفادشت می‌شد، فعلا جلساتی را تشکیل دادیم تا خط مترو کرج را استمرار بدهیم تا صفادشت.

شهردار منطقه ۲۱ گفت: یک ظرفیت دیگری هم وجود دارد و آن، ظرفیت راه آهن جمهوری اسلامی است. خط تهران-تبریز در کنارش دو خط وجود دارد که می تواند در آنجا که ریل‌باس فعالیت کند. یک خط ریل‌باس داریم که بین هشتگرد و تهران، مسافران را جابجا می کند که معدل نفراتی که دارند از این خط استفاده می کنند ۳۰۰ نفر در روز هست. می توانیم با ایجاد چند ایستگاه و فعالسازی آن‌ها با کرایه کم، طی این مسیر طولانی را در زمانی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای مسافران فراهم کنیم.

مشروح گفتگو؛ ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در جنوب غرب تهران | فضای سبز منطقه ۲۱ پایین‌تر از حد میانگین است | بازگشت زندگی به مردم در کنار نگهداشت صنایع

دراین‌باره ببینید؛ منطقه ۲۱ خانه ندارد؛ ۲۰ هزار واحد می‌سازیم

گفتگو: زهرا کریمی، فهیمه طباطبایی

تصویربردار: حوریه حسینی

تدونی: محمود دانش آموز

منبع: همشهری آنلاین