به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، اعلام مارک زاکربرگ تغییرات فوری کمی در تجربه ایجاد خواهد کرد، اما بهعنوان تبلیغاتی برای آینده عمل میکند.
شور و شوق زاکربرگ برای متاورس واضح بوده و تحت رهبری او، متا ۱۰ میلیارد دلار در شکلدادن به متاورس سرمایهگذاری کرده است.
با خروج شرلی سندبرگ، تمرکز متا از تبلیغات در فیسبوک به دنیای فراجهانی پر از محصولات دیجیتال برای خرید معطوف شده است.
زاکربرگ در یک پست فیسبوکی نوشت: «ما در حال کار بر روی چیز جدیدی هستیم؛ کیف پولی برای متاورس که به شما امکان میدهد به طور ایمن هویتتان، آنچه را که دارید و نحوه پرداخت خود را مدیریت کنید.»
او ادامه داد: «در آینده انواع اقلام دیجیتالی وجود خواهد داشت که ممکن است بخواهید بسازید یا بخرید - لباس دیجیتال، هنر، ویدئو، موسیقی، تجربیات، رویدادهای مجازی و موارد دیگر.»
زاکربرگ همچنین میخواهد کاربران بتوانند محصولات دیجیتالیشان را در پلتفرمهای متاورس مختلف با خود ببرند. البته زاکربرگ در مورد محصولات و پلتفرمهایی صحبت میکند که هنوز وجود ندارند.
این شرکت اعتراف میکند که کیف پول متا در مراحل ابتدایی خود قرار داشته و ناشناختههای فراوانی در مورد اینکه چگونه آنها با این چالش تکنولوژی، اخلاق و جذابیت چگونه برخورد خواهند کرد، وجود دارد.
بیشتر بخوانید:
متا به تشکیل یک گروه استاندارد برای ایجاد پروتکل اولیه متاورس کمک کرده است. این شرکت همچنین نام «فیسبوک پِی» را به «متا پی» تغییر داد.
Meta Pay دقیقا مانند Facebook Pay عمل میکند و در فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و مسنجر در دسترس است.
این شرکت اخیرا فروشگاهی را افتتاح کرده است که لباسهای لوکس را به آواتارهای متاورس ارائه میدهد و قبل از اعلام برنامههایی برای تاثیر مستقیم بر اقتصاد دیجیتال، زمان کمی برای دیدن میزان اشتیاق کاربران در نظر گرفته است.