تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۵

همشهری آنلاین: نرخ آرم‌های جدید طرح ترافیک در سال جاری افزایش نیافته و در برخی موارد نیز کاهش داشته است.

مهندس خادم الاسلام، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با توجه به کاهش این نرخ در برخی بخش‌ها نیازی به دریافت مجوز از شورای عالی ترافیک در این خصوص نیست.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام آرم‌های جدید طرح ترافیک از 20 آبان تا 20 آذر از طریق پایگاه اینترنتی شهرداری تهران به انجام می‌شود، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته سهمیه آرم‌های جدید طرح ترافیک همانند پارسال همان حدود 89 هزار آرم خواهد بود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص نرخ آرم‌های سال 88 طرح ترافیک گفت: بر این اساس نرخ آرم‌های دولتی‌ها و خودروها با پلاک قرمز از 500 هزار تومان در سال گذشته با یک سوم کاهش به 330 هزار تومان در سال جاری و اشخاص حقوقی نیز از 750 هزار تومان با حدود یک سوم کاهش به به 500 هزار تومان در سال جاری رسیده است. از سوی دیگر نرخ آرم طرح ترافیک جانبازان، معلولان و خبرنگاران نیز همانند پارسال همان 20 هزار تومان خواهد بود.

وی تصریح کرد: قیمت آرم طرح ترافیک اشخاص حقیقی نیز حداکثر همان 250 هزار تومان پارسال است و در مورد آژانس‌ها هنوز تصمیم‌گیری نهایی صورت نگرفته ولی بیشتر از همان 100 هزار تومان پارسال نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعتبار آرم‌های جدید را از اول فروردین 88 تا پایان اسفند ماه 88 عنوان کرد و در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چرا آرم‌های سال گذشته یکسال و نیم معتبر بوده اما آرم‌های امسال یکسال گفت: ما بر اساس قانون عمل کردیم، چرا که بر اساس مصوبه سال گذشته شورای عالی ترافیک استثنائا اعتبار آرم‌های پارسال 1.5 ساله بود اما در همین مصوبه آمده است از سال بعد اعتبار آرم‌ها باید یکساله باشد.