همشهری آنلاین - سپیده بهکام: شاخص بورس تهران یک بار دیگر همچون روزهای پیش معاملات بورس را تا میانه راه با روندی افزایشی طی کرد، اما کار را با ۱۱۳ واحد افت به پایان رساند.

این کاهش شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) را تا ۴۰ هزار و ۱۸ واحد پایین آورد.در این روز شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) هم با ۲۸ واحد افت مواجه شد و روی ۹ هزار و ۹۲۶ ایستاد.

شاخص‌ بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) در معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران ۳۱ واحد افت کرد اما شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) در مقابل با ۱۴.۳ واحد رشد به ۱۲ هزار و ۹۴۲ واحد رسید.

دادوستدهای انجام شده روی سهام چادرملو، گل‌گهر و سرمایه‌گذاری امید امروز به شدت بر روند کاهشی شاخص‌ها تاثیرگذار بود.

بنابر گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادلات سهام، امروز یک هزار و ۴۳۵ نفر تعداد ۸.۷۵ سهم گل‌گهر به ارزش بیش از ۲۰۲ میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

یک هزار و ۲۷۱ نفر در این روز اقدام به فروش ۳۶.۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۱۹۰.۱۶ میلیارد ریال کردند و دو هزار و ۴۹ نفر نیز برای فروش ۱۵.۱۷ میلیون سهم چادرملو به ارزش ۱۸۱.۴۶میلیارد ریال، برگه دستور فروش صادر کردند.

در سوی دیگر بازار امروز نفت بهران مقام اول را کسب کرد و با صدور ۱۶۱ دستور خرید برای ۱.۲ میلیون سهم به ارزش ۱۴ میلیارد ریال صادر نشین شد.

در جران معاملات ۲۷ آبان، تعداد ۹.۱۷ میلیارد سهم به ارزش ۷ هزار و ۴۱۷.۸ میلیارد ریال از سهام شرکت مخابرات که معادل ۲۰ درصد از کل سهام این شرکت بود، در راستای گسترش ثروت خانوارهای ایرانی به شرکت کارگزاری سهام عدالت واگذار شد.

در محموع معاملات امروز بورس تهران، ۱۳۰.۴ سهم به ارزش ۶۳.۶۴ میلیارد ریال ردوبدل شد.