به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از اینساید ایویز، این خبر غافلگیرکننده تنها چند هفته پس از آغاز تولید در دوم ژوئن ۲۰۲۲ منتشر شد.
طبق گزارش رسانهها از آلمان، این شرکت با باتریهای این نسخه مشکل دارد.
این شرکت به مشکلات کیفی باتریهای ID اشاره کرده است. طبق گزارش آلگمین زایتونگ، تعدادی سلول/ماژول معیوب از یک تامینکننده جدید وجود دارد که باعث توقف تولید شده است.
اطلاعات غیر رسمی میگوید که عملکرد باتری کمتر از هدف در نظر گرفته شده است؛ از جمله افت ولتاژ که بر برد وسیله نقلیه تأثیر میگذارد.
تعطیلی خط تولید فعلا برای یک هفته در نظر گرفته شده است.
این مدل از فولکسواگن طبق گزارشها، تنها مدلی است که باتریهایش از این تامینکننده جدید نامشخص دریافت میشود. در مورد مدلهای دیگر که مبتنی بر MEB (باتری الکتریکی ماژولار) هستند، نباید مشکلی وجود داشته باشد، زیرا آنها به باتریهای سایر سازندگان مجهز هستند.
سخنگو شرکت در این خصوص میگوید: «این یک سلول باتری جدید از یک تامینکننده متفاوت است که در حال حاضر فقط در ID.Buzz استفاده میشود. بنابراین، فقط تولید در هانوفر تحت تأثیر قرار میگیرد و نه کارخانههای دیگر.»
انتظار میرفت باتریهای این تامینکننده جدید بعدا در سایر مدلهای مبتنی بر MEB نیز استفاده شوند.
از سوی دیگر، داشتن یک پلتفرم MEB به سازنده آلمانی این امکان را میدهد که به سرعت به باتریهای ثابتشده از تامینکنندگان فعلی حرکت کند، زیرا ماژولها استاندارد شده هستند.
فقط حدود ۵۰۰ فولکس واگن ID. Buzz تاکنون تولید شده است، اما هنوز هیچ کدام به مشتریان تحویل داده نشدهاند. بدین ترتیب احتمالا بتوان مشکل کیفیت را در داخل ناوگان نسبت کوچک حل کرد.
شرکت «خودروهای تجاری فولکسواگن» در نظر دارد تا ۱۵ هزار دستگاه از این مدل را تا پایان امسال تولید کند. برنامه تولید ID. Buzz سالانه ۱۳۰ هزار دستگاه است.