به گزارش همشهری آنلاین، محمدصادق خیرخواه با یادآوری اتمام عملیات پایش مکانیزه سطح روسازی معابر بزرگراهی، خطوط اتوبوس تندرو(بی آر تی) و ۱۲ معبر مهم حمل و نقلی گفت: علاوه بر بزرگراهها و مسیرهای اتوبوس تندروی شهر تهران، پایش روکش آسفالت خیابانهای شهید بهشتی، شهید مطهری، آزادی، امام خمینی(ره)، انقلاب، جمهوری اسلامی، دماوند، دکتر شریعتی، فدائیان اسلام، کارگر شمالی، کارگر جنوبی و ولیعصر(عج) نیز به شیوه مکانیزه انجام شد تا با توجه به اهمیت ترافیکی آنها، اجرای هرگونه عملیات بهسازی و مرمت براساس نوع و میزان آسیبهای وارده انجام شود.
او با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱، چهارمین سال متوالی انجام برداشت مکانیزه در سطح معابر بزرگراهی شهر تهران است، ترسیم منحنی اضمحلال (نابودی) برای روکش معابر را یکی از دستاوردهای قابل احصای طرح پایش امسال خواند و گفت: شاخص فوق که متعاقب حداقل ۳ دوره برداشت متوالی وضعیت معابر قابل دستیابی است امکان پیش بینی عمر آسفالت و اولویتبندی دقیق امور بهسازی را فراهم میکند.
به گفته مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، در حالی که طول کل معابر بزرگراهی پایتخت حدود ۵۶۰ کیلومتر(حدود ۴۰۰۰ کیلومتر- خط) میرسد، طول کل مسیرهای بی آر تی شهر تهران ۳۱۸ کیلومتر- خط بوده و حاصل جمع این اعداد با طول معابر ۱۲ گانهای که تحت پایش مکانیزه قرار گرفته (۳۶۳ کیلومتر- خط) نشان میدهد که امسال دستگاه لیزر اسکن برای برداشت روکش آسفالت معابر بیش از ۴۸۶۰ کیلومتر- خط را پیمایش کرده است. او در عین حال ابراز امیدواری کرد نتایج حاصل از تحلیل و پردازش اطلاعات برداشت شده تا پایان تیرماه امسال در اختیار طرحهای مدیریت بهسازی معابر قرار گیرد.
پایش مکانیزه و بهره گیری از سیستم روسازی معابر (PMS) علاوه بر ارزیابی کارآمد و موثر وضعیت موجود روسازی در شبکه معابر، به اولویتبندی دقیق فعالیتهای ساخت، ترمیم و بازسازی روکش آسفالت میپردازد و ضمن تخصیص بهینه بودجه براساس میزان اعتبارات، حجم ترافیک و اهمیت معبر، امکان انتخاب بهترین زمان و روش ترمیم و نگهداری را فراهم میسازد.