نمایشگاه آثار تجسمی گروه ترویج خواندن شورای کتاب کودک به مناسبت بزرگداشت صدسالگی مهدی آذر یزدی با همکاری کتابکده قصه و افسانه برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، آیین گشایش نمایشگاه آثار تجسمی گروه ترویج خواندن شورای کتاب کودک دوشنبه،  ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱، در کتابکده قصه و افسانه ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار می‌شود.

این نمایشگاه شامل ۴۰ اثر تجسمی با الهام از آثار و اشعار، تصویرگری کتاب‌های قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب و برداشت آزاد از زندگینامه مهدی آذریزدی با سبک‌های گوناگون خواهد بود.

در این شش روز، افزون بر بخش نمایشگاه آثار، مجموعا ۱۵ فعالیت کارگاهی و ترویجی با موضوعات مرتبط با مهدی آذریزدی برگزار خواهد شد. این فعالیت‌ها شامل انواع روش‌های قصه‌گویی همچون روایتگری، تئاتر کاغذی، نمایش خلاق، بازی و دست‌ورزی است.
روایت داستان زندگی بخش کودکی مهدی آذریزدی با گویش یزدی، تولید کتاب بریل و نشستی با عنوان لزوم خواندن کتاب برای کودکان نابینا، قصه‌گویی به زبان اشاره، صد نامه به قصه‌گوی پیر و صد بادبادک؛ صد آرزو از نمونه فعالیت‌های کارگاهی این رویداد خواهد بود.

نمایش فیلمی با عنوان «آذریزدی در آینه آثار»، اجرای خیمه‌شب‌بازی و نمایشنامه‌خوانی از آثار مهدی آذریزدی و برنامه‌هایی درباره آذریزدی و فعالیت‌های ترویجی او از دیگر تدارکات این مراسم بزرگداشت است.

نمایشگاه و کارگاه‌های تخصصی  از ۱۳ تا ۱۸ تیر، همه‌روزه، از ساعت ۱۷ الی ۲۰، در کتابکده قصه و افسانه برگزار می‌شود.

همچنین نمایشگاه و فعالیت‌های جنبی این نمایشگاه تا روز ۱۸ تیر، روز ملی ادبیات کودک، ادامه خواهد داشت.