همه آمارهای عجیب و تامل‌برانگیز مرتبط با سگ‌ها، به‌ویژه سگ‌های ولگرد را در ایران و جهان در اینفوگرافیک ببینید.

به گزارش همشهری آنلاین، مسئله سگ‌های ولگرد در ایران معضل تازه‌ای نیست اما در سال‌های اخیر تعداد اخبار منتشرشده درباره حملات آنها به انسان‌ها، به‌ویژه، کودکان زیاد شده و همین به نگرانی مردم دامن زده است. 

این معضل البته مختص ایران نیست و حتی کشور پیشرفته‌ای همچون آمریکا نیز با آن دست و پنجه نرم می‌کند به طوری که در این کشور سالانه بیش از ۴/۵ میلیون نفر از سوی سگ‌ها مورد حمله قرار می‌گیرند و بیمه‌ها بیش از ۸۸۲ میلیون دلار را در سال به جبران آسیب‌های ناشی از حملات این جانور اختصاص می‌دهند.

بیشتر بخوانید: 

کشورهای مختلف جهان برای کنترل جمعیت سگ‌های خود، به‌خصوص سگ‌های بی‌صاحب، روش‌های متعددی را به کار می‌برند، ازجمله کشتن این سگ‌ها با تله‌ سیانوری و اتاق‌های گاز در آمریکا؛ مسئله‌ای که واکنش تند دوستداران سگ‌ها را برانگیخته است.

فعالان حقوق حیوانات به‌شدت با کشتن سگ‌ها برای کنترل جمعیت آنها مخالف‌اند و روش‌هایی چون عقیم‌سازی را پیشنهاد می‌دهند که البته هزینه بسیاری را می‌طلبد. این در حالی است که دولت‌ها نیز فعالان حقوق حیوانات را به مداخله زیانبار در محیط زیست و به خطر انداختن جان انسان‌ها و گونه‌های حیات وحش با انجام کارهایی همچون غذا دادن به سگ‌های ولگرد و ازدیاد جمعیت آنها به این دلیل متهم می‌کنند.

خبرنگار: لاله غزالی | گرافیک: داوود سرخوش

منبع: همشهری آنلاین