همشهری‌آنلاین: حجت‌الاسلام و المسلمین حسین طائب فرمانده نیروی مقاومت بسیج، گفت:

امروز بسیج علاوه بر تقویت قدرت بازدارندگی بر علیه دشمنان، سازمان سازندگی خود را برای تحقق برنامه چشم انداز 20 ساله ایران ایجاد کرده است

به گزارش ایرنا، طائب که به عنوان سخنران پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران و در آستانه هفته بسیج سخن می گفت، افزود: امروز بسیج به دنبال این است که خیرات را در جامعه گسترش دهد و حدود الهی را مراقبت کند.

امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی، 29 سال پیش فرمان تشکیل بسیج مستضعفان را به منظور سازماندهی نیروی عظیمی مردمی برای دفاع و ایجاد آبادانی در ایران اسلامی صادر کرد.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج ادامه داد: امروز بسیجیان جان و مال خود را برای مراقبت از انقلاب اسلامی و معامله با خدا به میدان آورده اند.

حجت الاسلام و الملسمین طائب، مقاومت مردم ایران در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ، هشت سال دفاع مقدس و توطئه های مختلف سیاسی و فرهنگی استکبار جهانی را الگویی برای سایر ملت ها برشمرد.

ناطق پیش از خطبه های نمازجمعه تهران، گفت: امروز مردم افغانستان، لبنان، فلسطین و عراق با الگو گیری از مقاومت مردم ایران در مقابل سختی ها و مشکلات دوام می آورند به نحوی که مردم مظلوم غزه در بدترین شرایط و محاصره همه جانبه هیچ گاه ذلت پذیر نیست.
وی با اشاره به تفاهم نامه امنیتی عراق نیز گفت:با مقاومت مردم مسلمان عراق این قرارداد تبدیل به یک تفاهم نامه با زمانبندی برای خروج اشغالگران از این کشور شد چراکه این مقاومت برگرفته از مردم ایران و دیدن نتایج این مقاومت از سوی ما بوده است.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج با اشاره به فعالیت ها و رویکردهای این نیرو در دهه چهارم حیات خود و انقلاب اسلامی ، افزود: در عرصه علمی با جدیت وارد میدان شدیم و تربیت نخبگان متعهد برای انقلاب اسلامی را در دستور کار داریم.

حجت الاسلام و المسلیمن طائب همچنین با اشاره به مراکز بسیج در کشور، افزود: هم اکنون سازمان بسیج در 31 استان ایران 384 ناحیه، چهار هزار 117 حوزه مقاومت در سطح شهر، هزار و 360 کانون متخصصان، 87 هزار و 561 پایگاه مقاومت شهری و روستایی، 46 هزار 282 واحد مقاومت دانش آموزی ، 33 مرکز آموزش ، 205 کانون فرهنگی ، 260 اردوگاه و در قالب دوهزار 53 گردان عاشورا و 528 گردان الزهرا(س) به فعالیت می پردازد.

ناطق پیش از خطبه های نماز جمعه تهران تصریح کرد که تقویت سرمایه اجتماعی انقلاب با رویکرد ارتقای سطح معرفت دینی و تخصص های مورد نیاز بسیجیان در تحقق برنامه چشم انداز نظام از اولویت های برنامه ای سازمان بسیج سازندگی کشور است.

سازمان بسیج سازندگی از سال 1379 در قالب نیروی مقاومت بسیج تاسیس شد