همشهری‌آنلاین: فروشندگان مسکن در هند با استفاده از طرح یکی بخر دو تا ببر تلاش می‌کنند بازار مسکن بمبئی را از رکود خارج کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، مالیکا کاپور، خبرنگار این شبکه از بمبئی با اشاره به تاثیر بحران مالی جهانی بر اقتصاد و اعتبارات پولی کشورها گفت: کاهش فعالیت‌های بنگاههای املاک بویژه در بخش مسکن در هندوستان سبب شده است خریداران املاک در قبال خرید یک واحد آپارتمان، در حقیقت صاحب دو واحد آپارتمان می‌شوند.

خبر‌نگار این شبکه با اشاره به حجم و تراکم فشرده واحدهای مسکونی بمبئی و وجود میلیونها نفر از ساکنان فقیر در این منطقه از هند گفت: در اطراف بمبئی حتی می‌توان یک واحد اپارتمان 90 متری بسیار مدرن را با 100 هزار دلار خریداری کرد.

رکود در بخش مسکن همچنین سبب شده است فروشندگان برای ترغیب و تشویق خریداران مسکن اجازه دهند خریداران یک‌ماه بطور رایگان در اینگونه منازل زندگی کنند. کارشناسان بخش مسکن در بمبئی با توجه به سیاست یکی بخر دو تا ببر تلاش می‌کنند در طرح‌های عمرانی خود یک اتاق برای پانسیون دیگران نیز پیش‌بینی کنند.

درحالیکه در برخی از مناطق شمال شهر بمبئی یک دستگاه واحد مسکونی 27 طبقه مجهز به سکوی بالگرد و پارکینگ طبقاتی، تنها مسکن 6 خانواده ثروتمند هندی است، 65 درصد از ساکنان فقیر بمبئی در اتاقک‌های کوچک صبح را به شب رسانده و شب هنگام برای استراحت به اطراف خیابان‌ها پناه می‌برند.