تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۲

گروه‌ ورزشی: بعد از اظهارات دو روز قبل محمد بنا، سرمربی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی که خواستار تعامل جامعه‌کشتی با یزدانی‌خرم رئیس فدراسیون کشتی شده بود.

 محمد دلیریان مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی هم با اظهارات تازه خود چالش موجود میان رئیس فدراسیون کشتی و گروهی از اهالی این رشته را مورد توجه قرار داده و می‌گوید: «جامعه کشتی درحال خودزنی است و همین کار با خادم و طالقانی هم صورت گرفت. آنهایی که درحال حاضر حرف از وحدت می‌زنند اگر یکی از آنها بر سرکار آید، سایرین مخالف او می‌شوند. این روش بیشتر در جهت نابودی کشتی خواهد بود تا اعتلای آن.»
در چنین شرایطی محمد بنا به دیدار حمید سوریان می‌رود و از او می‌خواهد که به عنوان پرچمدار افتخارات سال‌های اخیر کشتی فرنگی ایران مشکلات گذشته را فراموش کرده و کارش را در اردوی تیم‌ملی آغاز کند.

سرمربی تیم‌ملی همچنان به تداوم کسب افتخارات بیشتر نزد سوریان ایمان داشته
 و می‌گوید: «بازگشت حمید کلیدی‌ترین حرکت ماست. با او چراغ کشتی فرنگی را دوباره روشن می‌کنیم.» سوریان که در رقابت‌های جهانی 2005 مجارستان با محمد بنا اولین طلای جهانی خود را گرفته، حاضر می‌شود که بار دیگر تمرینات جدی خود را آغاز کند. به‌نظر می‌رسد که استارت خوبی زده شده و حالا همه سرمایه‌های کشتی فرنگی به اردو دعوت شده‌اند تا مربیان در جریان وضعیت آماده‌سازی آنها قرار گیرند به جز سوریان از همه آنهایی که در سال‌های اخیر روی تشک دیده شده‌اند خواسته شده که برای برپایی اردویی 10 روزه فردا خود را در محل خانه کشتی به مربیان تیم‌ملی معرفی کنند. اما هنوز یک ابهام دیگر باقی است؛ در میان اسامی دعوت‌شده‌ها باز هم اثری از علی اشکانی دیده نمی‌شود. نایب‌قهرمان سابق جهان ظاهرا هنوز در بند مشکلات گذشته‌اش با فدراسیون گرفتار است و نتوانسته آنها را پاک کند.

اردوی تیم کشتی فرنگی

سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی در گام اول برای برگزاری اردوی تیم‌ملی 42 کشتی‌گیر را از سراسر کشور فرا خوانده و از مربیانی همچون ناصر نوربخش، جمشید خیرآبادی، محمد‌علی چمیانی و ایرج قلاوند هم خواسته تا در اردوی تمرینات، دعوت‌شده‌ها را زیرنظر بگیرند. به جز سوریان کشتی‌گیرانی همچون جاسم امیری (نایب‌قهرمان بازی‌های آسیایی دوحه)، علی محمدی (عضو تیم‌ملی در مسابقات جهانی بوداپست و باکو)، سامان طهماسبی و قاسم رضایی (دارندگان مدال‌های برنز جهان) و مسعود هاشم‌زاده (قهرمان سابق آسیا) دیگر نفرات شاخص دعوت‌شده به اردو در این مرحله هستند. روشن است که برای به دست آوردن دوبنده تیم‌ملی در اوزان مختلف رقابتی فشرده دیده می‌شود. در 60 کیلوگرم رقابت اصلی میان برادران امیری و محمدرضا قضایی است. در 66 کیلوگرم علی محمدی جدال سختی با افشین بیابانگرد و صابر میرزاده خواهد داشت.

در 74 کیلوگرم مهرداد زارع، حمیدریحانی، فرشاد علیزاده و محمد سرخه‌نژاد از جمله بهترین‌های این وزن هستند. در 84 کیلوگرم سامان طهماسبی، بابک قربانی، داود اخباری، مجتبی کریم‌فر، حبیب‌الله اخلاقی و طالب نعمت‌پور از جمله فنی‌ترین‌ها هستند. در 96 کیلوگرم، قاسم رضایی مطرح‌ترین کشتی‌گیر این وزن است، اما او هم برای ملی‌پوش‌شدن حالا رقیبانی همچون محمدرضا اکبری، داود گیل‌نیرنگ و امیرعلی اکبری را مقابل خود دارد. آن هم در وزن 120 کیلوگرم که کار خیلی سخت است، در این وزن علیرضا غریبی قهرمان آسیاست. مسعود هاشم‌زاده نفر چهارم المپیک است و
بشیر بابا‌جان‌زاده که نایب‌قهرمان جوانان جهان است.