همشهری آنلاین - سپیده بهکام: کاهش ۲۵۳.۳ واحدی شاخص بورس تهران روز دوشنبه ۴ آذرماه موجب شد این شاخص به ۳۹ هزار و ۱۸۴ واحد بازگردد.

در این روز شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) نیز ۶۳ واحد کاهش پیدا کرد و روی ۹ هزار و ۷۱۹ واحد ایستاد.

همچنین در جریان دادوستدهای امروز بورس اوراق بهادار تهران، شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) ۵۷ واحد و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) ۵۳ واحد افت را برای خود به ثبت رساندند.

در مجموع معاملات امروز بورس تهران ۲۹.۶ میلیون سهم به ارزش ۱۷.۷ میلیارد ریال دادوستد شد که بیشترین دستور خریدهای صادر شده در این روز به سهام آلومتک اختصاص داشت.

در این روز ۸۰ تقاضا برای ۷۶۵ هزار و ۵۴۴ سهم این شرکت به ارزش ۵ میلیارد ریال در لیست انتظار ماند تا روی آن دستور لازم صادر شود.

در جدول عرضه نیز همچون روزهای گذشته یک هزار و ۲۴۴ نفر برای فروش ۳۴ میلیون سهم سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۱۷۰.۵ میلیارد ریال در انتظار ماندند و یک هزار و ۲۷۷ نفر هم منتظر فروش ۷.۶۵ میلیون سهم گل‌گهر به ارزش ۱۶۵.۳ میلیارد ریال ماندند.

از سوی دیگر یک هزار و ۶۶۰ نفر نیز در معاملات امروز بورس تهران ۱۱.۶ میلیون سهم چادرملو را به فروش گذشتند که در حدود ۱۲۷ میلیارد ریال ارزش داشت.

توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی خارک، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس و سرمایه‌"ذاری غدیر هم از جمله شرکت‌هایی بودند که حجم عرضه سهام آنها از سایر شرکت‌های بورسی بیشتر بود.