به گزارش همشهری آنلاین، بیست وششمین مجمع عمومی عادی سالیانه اتحادیه سازمانهای حمل ونقل همگانی کشور امروز با حضور معاونان وزارت صنعت و معدن و تجارت، سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، معاون وزارت راه و شهرسازی و مدیر عامل اتحادیه برگزار شد.
در این مجمع علی زینیوند معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: اتحادیه سازمانهای حمل ونقل همگانی کشور به نوعی یکی از موثرترین و مهمترین اتحادیههای ما است چرا که به صورت فراگیربا زندگی مردم مرتبط هستند.
معاون سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر لزوم توسعه شهر هوشمند و تحقق شهرداریهای هوشمند از مسیر گسترش سامانههای مختلف گفت: در حوزه حمل ونقل درون شهری که مانند حمل ونقل برون شهری قوانین و ضوابطی جاری و ساری است. مدیر و دولتی که وظایف خود را محدود و مسئولیتها و وظایف را به مردم واگذار میکند عملکرد موفقتری خو اهد داشت. باید به سمت تقویت اختیارات شهرداریها حرکت کنیم و در این مسیر با توجه به قدرتمند بودن ساختار شهرداریها و وزارت کشور میتوانیم شاهد عملکرد موفقتری باشیم.
او ادامه داد: در حوزه نوسازی تاکسیها بر اساس گزارشی که اعلام شده ۳۰۰ هزار دستگاه تاکسی نیاز به نوسازی دارد که از این نیاز ۲۰۰ هزار دستگاه حالت اورژانسی دارد و باید در سریعترین زمان ممکن نوسازی آنها انجام شود. باید به گونهای نوسازی انجام شود که حداقل استاندارد پاکیزگی و تمیزی همانند تاکسیهای فرودگاه باشد البته برای تحقق این مهم شرایط مالی، تاثیرگذاری بسیاری دارد. رانندگان تاکسی قشر آسیبپذیری هستند که باید در حوزه نوسازی خودروها مورد حمایت قرار گیرند. به همین منظور باید در زمینه واردات با در نظر گرفتن تولیدات داخل برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی بهره گرفت. باید بخش عمدهای از ناوگان تاکسیرانی از بخش واردات به شکلی که به تولید داخل آسیب نزند، نوسازی شود.
او ادامه داد: باید موضوع بیمه رانندگان تاکسی حل و فصل شود. پذیرفته نیست فردی که از صنفی خارج میشود همچنان سالها بیمه او پابرجا باشد.
زینیوند در بخش دیگری از صحبتهای خود خطاب به سازمانهای حمل ونقل همگانی کشور گفت: ظرفیتهای خوبی در بودجه کشور دیده شده و رایزنیهای خوبی برای پرداخت وام های ارزان قیمت فراهم شده است. بیتردید رانندگان تاکسی با توجه به این که با زندگی مردم و خانوادهها در ارتباط هستند از اهمیت بسزایی برخوردارند و باید گزینشهای لازم برای آنها وجود داشته باشد. باید رانندگان با دیدگاه یک شغل مهم در نظر گرفته شوند و درآمد آنها نیز مطلوب باشد. در این میان نیاز است که از همه ظرفیتها در مسیر تحقق ارتقای این شغل بهره گرفته شود.