گروه حوادث: اعضای یک باند 12 نفره زورگیری و کیف‌قاپی همه با هم خویشاوند بودند.

راز این باند زمانی فاش شد که تعدادی از آنها به خاطر اختلاف بر سر تقسیم اموال مسروقه به اداره پلیس رفتند و از بقیه اعضای باند به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

«خان دایی‌‌ام سرکرده باند بود. من که به زندان افتادم، او شوهرم را به باند خود کشاند. وقتی از زندان آزاد شدم برای اینکه همسرم تنها نباشد در اجرای نقشه‌هایشان آنها را همراهی می‌کردم تا اینکه دستگیر شدیم. »

دختر جوان که 17 سال بیشتر نداشت روبه‌روی قاضی توکلی، بازپرس شعبه 5 دادسرای جنایی تهران نشسته بود و با گفتن این جملات از چگونگی ورودش به باند سرقت می‌گفت.
او متهم است که  همراه تعدادی از بستگانش با تشکیل باندی مخوف دست به کیف‌قاپی و زورگیری زده  است.

پلیس آگاهی تهران زمانی موفق به دستگیری اعضای این باند شد که متهمان بر سر تقسیم غنایم با هم دچار اختلاف شدند. به‌دنبال این اختلافات بود که تعدادی از اعضای باند به اداره پلیس رفتند و از بقیه سارقان به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

وقتی ماموران سرگرم رسیدگی به این شکایت بودند متوجه شدند ماجرای کلاهبرداری دروغ است و شاکیان و متهمان، همگی از اعضای یک باند سرقت هستند که بر سر تقسیم اموال مسروقه با هم دچار اختلاف شده‌اند.

به این ترتیب با دستور قاضی توکلی، بازپرس شعبه 5 دادسرای جنایی تهران تمامی متهمان دستگیر شدند و در جریان بازجویی‌ها به کیف‌قاپی و زورگیری از شهروندان تهرانی اعتراف کردند.

دختر 17 ساله که یکی از اعضای این باند بود در جریان بازجویی‌ها به بازپرس توکلی گفت: یکسال قبل با همسرم ازدواج کردم اما بعد از مدتی یکی از آشنایانمان برایم پاپوش درست کرد و من دستگیر شده و راهی کانون اصلاح و تربیت شدم.

یکسال و چند ماهی در زندان بودم و وقتی آزاد شدم متوجه شدم همسرم در این مدت وارد باند سرقت دایی‌ام شده و با او همکاری می‌کند.  من هم تصمیم گرفتم کنار همسرم باشم و به همین خاطر وارد این باند سرقت شدم.

ما طبق نقشه دایی‌ام عمل می‌کردیم. در مرحله اول در گروه‌های 2 یا 3 نفره به‌دنبال خودروهای مسافرکش در شهر می‌گشتیم وبا شناسایی این خودرو‌ها، به‌عنوان مسافر سوار آنها می‌شدیم. سپس راننده‌ها را به محلی خلوت کشانده و در آنجا با تهدید قمه و چاقو، خودروی آنها را به سرقت می‌بردیم.

بعد از سرقت خودرو مرحله دوم نقشه‌ سردسته باند شروع می‌شد. یعنی اینکه ما با خودروهای مسروقه در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم و با شناسایی افرادی که احتمال می‌رفت اموال با ارزشی همراهشان باشد، به آنها نزدیک می‌شدیم.

سپس در یک چشم به هم زدن کیف دستی‌ آنها را به سرقت برده و پا به فرار می‌گذاشتیم اما مدتی بعد وقتی سر تقسیم اموال مسروقه بین ما اختلاف افتاد، پلیس پی به راز ما برد و دستگیر شدیم.

بازپرس شعبه 5 دادسرای جنایی تهران با بیان این خبر گفت: تحقیقات نشان می‌دهد اعضای این باند 12 نفره که همگی آنها با یکدیگر خویشاوند هستند در مدت فعالیت‌شان هرروز یک خودرو می‌دزدیدند و سپس روزانه 7 زورگیری یا کیف‌قاپی را انجام می‌دادند.

وی افزود: با دستگیری اعضای این باند، برای تمامی آنها قرار قانونی صادر شده و تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.