در خبری عجیب و غریب، مقامات یک فرودگاه در آلمان به گردشگران توصیه کردند که از چمدان‌های رنگارنگ استفاده کنند تا خطر گم‌شدن آنها کمتر شده و از هرج و مرج حمل بار جلوگیری شود.

به گزارش همشهری آنلاین، مقامات بر این عقیده هستند که حمل چمدان‌های رنگارنگ مکان‌یابی را برای خدمه فرودگاه آسان‌تر می‌کند، زیرا تفکیک انبوه چمدان‌های سیاه کار را سخت‌تر می‌شود.

کِرنر، سخنگوی فرودگاه فرانکفورت در این خصوص می‌گوید: «بسیاری از مردم با چمدان‌های سیاه چرخ‌دار سفر می‌کنند که شناسایی آنها بسیار وقت‌گیر است.»

به گفته او، تعداد چمدان‌هایی که جابه‌جا شده بودند یا به صاحبان‌شان نرسیده بودند، با وجود کاهش موارد در هفته‌های گذشته، عددی ۴ رقمی بود. بر اساس گزارش‌ها، در حال حاضر حدود ۲ هزار چمدان در فرودگاه فرانکفورت در انتظار رسیدن به مقصد هستند.

در همین حال، استفان شولت، رئیس فرودگاه نیز بر این عقیده است که اکثریت قریب به اتفاق چمدان‌های سیاه‌رنگ در هفته‌های اخیر مجموعه‌ای از مشکلات را برای خطوط هوایی و حمل‌کنندگان چمدان ایجاد کرده است.

در حالی که فرودگاه به مسافران پیشنهاد کرده است برچسب‌هایی با نام و آدرس خود را روی چمدان‌های خود اضافه کنند، اما پلیس توصیه کرده است که از این عمل خودداری شود، چراکه به عقیده آنها، این یک خطر امنیتی محسوب می‌شود.