گروه سیاسی: پس از آنکه روزنامه صهیونیستی هاآرتص مدعی شد نهادهای امنیتی رژیم‌صهیونیستی در گزارشی که قرار است ماه آینده به پارلمان این رژیم ارائه شود

اولویت اصلی سال آینده خود را جلوگیری از تعامل احتمالی ایران و آمریکا اعلام کرده‌اند، وزیر امور خارجه فرانسه هم ادعا کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آینده آمریکا باید در تعامل با ایرانی‌ها احتیاط کند.برنارد کوشنر در سخنانی که مهر آن‌را به نقل از رویترز منتشر کرد، بدون اشاره به تلاش‌های مداوم کشورش برای اعمال فشار بر تهران گفت: ما تا حد زیادی با ایرانی‌ها مذاکره کرده‌ایم، افرادی به فرانسه آمدند، ما افرادی را به ایران فرستادیم و با آنها دیدار کردیم، اما متأسفانه این گفت‌وگوها نتیجه نداد، بنابراین باید مراقب بود.

وی همچنین مدعی شد که نگرانی وی از این است که گفت‌وگوهای احتمالی واشنگتن و تهران به اتحاد گروه 1+5 آسیب وارد کند.

کوشنر سال گذشته و اندکی پس از انتصاب به‌عنوان وزیر امور خارجه فرانسه، ادعا کرده بود که برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران هیچ گزینه‌ای را نباید نادیده گرفت.

دفاع البرادعی از طرح‌های فنی

خبر دیگر اینکه، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته در نشست بررسی همکاری‌های فنی آژانس و دیگر کشورها، از ‌طرح‌های فنی ایران دفاع کرد و گفت‌: حقوق کشورها را به‌خاطر اینکه مطلب دیگری در حال بررسی است، نمی‌توان نادیده گرفت.

محمد البرادعی  افزود: طرح‌های هسته‌ای ایران که قرار است برای تصویب نهایی در نشست شورای حکام مطرح شود، کاملا در چارچوب ضوابط فنی و حقوقی بررسی و پیشنهاد شده است و هیچ مانع حقوقی برای تصویب آنها وجود ندارد. 

وی همکاری‌های فنی را مهم‌ترین محور فعالیت‌های آژانس دانست و تأکید کرد که نباید این فعالیت‌ها را به مخاطره انداخت.

البرادعی در گزارش اخیر خود به شورای حکام آژانس از اینکه به گفته‌ وی ایران همکاری لازم را در مورد مطالعات ادعایی انجام نداده، ابراز نگرانی عمیق کرده است.

این در حالی است که وی حتی قادر نبوده اصل اسناد ادعایی غرب در مورد فعالیت‌های تهران را به مقام‌های ایرانی نشان دهد و با وجود  این، تهران 117 صفحه به اسناد جعلی موسوم به مطالعات ادعایی پاسخ داده است.