به گزارش همشهری آنلاین، با این وجود، خروج برخی خودروها مثل تیبا و سمند از خط تولید، نیازمند جایگزینی با خودروهای اقتصادی زیر ۱۰ هزار دلار است.
خودرویی ۳۰۰ میلیون تومانی. مساله اینجاست که حدود ۱۸۰ نوع خودرو در کشورهای جهان تولید میشود که زیر ۱۰ هزار دلار قیمت دارند اما امکان ورود به کشور ما را ندارند.
استانداردهای ۸۵گانه سازمان استاندارد اجازه ورود به بسیاری از این خودروها را نمیدهد. همان استانداردهایی که اجازه تولید پراید را دادهاند!
از طرفی، اگر برای یک خودروی ۱۰ هزار دلاری ۵۵ درصد عوارض و تعرفه گرفته شود، به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان وارد بازار خواهد شد.
تاکنون بیشترین سهم خودروهای وارداتی به ایران مربوط به خودروهای کرهای بوده، رتبه دوم را خودروهای ژاپنی و رتبه سوم را خودروهای اروپایی به خود اختصاص دادهاند.
در این زمینه ببینید: