وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصاحبه‌ای موضع خود را در مورد فعالیت شبکه‌های نمایش خانگی بیان کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی درمورد فعالیت شبکه‌های نمایش خانگی می‌گوید: مجموعه افکارسنجی‌های نشان می‌دهد شبکه نمایش خانگی به طرز مشهودی در جذب مخاطب موفق بوده‌اند.

این روزها بحث درباره نظارت بر پلتفرم های نمایش خانگی روز به روز خبرساز تر می شود. خبرهای گاه و بیگاه از پخش بدون مجوز و نظارت برخی قسمت های سریال های نمایش خانگی موضوع نظارت بر این پلتفرم ها را مهمتر از همیشه کرده است.

روز گذشته نیز معاونت حقوقی ریاست جمهوری در تیرماه سال جاری نامه‌ای خطاب به رییس سازمان صدا و سیما همراه با رونوشت برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال و بر جایگاه و نقش ساترا در حوزه تنظیم‌گری صوت‌ و تصویر فراگیر تاکید کرده است.

 معاونت حقوقی ریاست جمهوری، در نامه‌ای خطاب به دکتر پیمان جبلی رییس رسانه ملی، مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن را منحصرا بر عهده سازمان صدا و سیما دانسته و روی این امر تاکید کرده است.

بنابراین گزارش ساترا ضمن تقدیر از اعلام مواضع دقیق دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در خصوص تبیین جایگاه تنظیم‌گری ساترا، برخی مفاد نامه یاد شده را با هدف روشنگری هر چه بیشتر منتشر می‌کند.