سیلاب‌هایی که هر از چندی خسارت‌های میلیاردی به کشور وارد می‌کند موجب می‌شود خودروهای بسیاری نیز از بین بروند. تصویر یکی از خودروهای داخلی که در سیل اخیر استهبان به طور کامل از بین رفته است موجب شد تا برخی نمایندگان دوباره به مساله کیفیت چهارچرخه‌های وطنی بپردازند.

به گزارش همشهری آنلاین، در جریان سیلاب‌های اخیر جنوب کشور به خصوص استهبان خودروهای زیادی از بین رفتند که تصویر یکی از این خودروها که ظاهرا یک دستگاه «پراید» است. سید مجتبی محفوظی، نماینده مردم شهرستان آبادان در مجلس شورای اسلامی با انتشار تصویر مچاله شده این خودرو و انتشار هشتگ لزوم واردات خودرو در توئیتر خود نوشت: «این هم از خودروی سایپا، البته خودروهای ایران خودرو نیز همین است. در مسئله‌ی خودرو مرز خودتحریمی‌ها را جابجا کرده‌ایم.»

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد و سخنگوی فراکسیون عشایری نیز با انتشار تصویر همان خودروی از بین رفته در سیلاب با کنایه به خودروسازی سایپا در حساب توئیتری خود اینطور مرقوم کرد: «احتمالا اگر سیل چند ساعت بیشتر طول می‌کشید، این خودرو ساخت سایپا در آب حل می‌شد.»

محسن علیزاده، نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس و عضو کمسیون اقتصادی مجلس اما در توئیتر خود از ورود هیات‌های تجازی از کشور آلمان به ایران خبر داد که بدون توجه به تحریم‌ها و برجام به دنبال بازار ایران هستند. او در این باره توئیت کرد: «هیئت‌های تجاری از بخش خصوصی آلمان وارد ایران شده‌اند بدون اینکه معطل دولت‌های خود باشند بدون اینکه برجام و FATF در کار باشد و حتی برای خنثی کردن تحریم‌ها هم راهکار آورده‌اند. اروپا کم کم متوجه شده در تحریم‌های یکجانبه آمریکا نقش قربانی را ایفا می‌کند.»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم درباره شیوه مدیریت و رفتار مدیران استانی توئیت کرد و نوشت: «وقتی مردم درد دارند، مدیر انقلابی منتظر تشریفات نمی‌ماند و فوری خودش را به دردمندان می‌رساند. بازدید سرزده استاندار سمنان از بیمارستان معتمدی، شنیدن صدای مردم گلایه‌مند و صدور دستورات مقتضی جهت رفع خرابی سیستم تهویه و موتورخانه در اسرع وقت، نمادی از مدیریت انقلابی است. بیش باد.»

محمد صفایی، نماینده مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با انتشار هشتگ دیپلماسی منطقه‌ای در توئیتر خود اینطور مرقوم کرد: «دیپلماسی منطقه‌ای دولت سیزدهم، در آسیا و اوراسیا، جایگاه ویژه‌ای برای تأمین منافع جمهوری اسلامی ایران فراهم آورده است.»

سید کریم حسینی، ‏نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس نیز درباره انتخاب فرمانده برتر سپاه‌های استانی توئیت کرد و نوشت: «راه حاج قاسم ادامه دارد زیرا مجاهدان عرصه امنیت و محافظان جان بر کف انقلاب اسلامی، الگویی چون مالک اشتر دارند. انتخاب برادر عزیزم، فرمانده جهادی، سردار شاهوارپور را به عنوان برترین فرمانده بین سپاه‌های استانی در جشنواره کشوری مالک اشتر تبریک عرض می‌نمایم.»