به گزارش همشهری آنلاین، محسن مهدیان مدیرعامل موسسه همشهری در نخستین رویداد مردمی سازی در مدیریت شهری گفت: اگر مشارکت برای مدیریت شهری یک فرصت است، مردمی سازی در رسانه اساسا یک مسیر بدون بازگشت، قهری و یک طرفه است.
وی افزود: امروز با شبکه رسانه یا شبکههای اجتماعی مواجهیم که در آن مردم محتوا را توزیع میکنند و معنای جدید در این انتقال ساخته میشود و در واقع در عصر پلتفرم، معنا در رفت و برگشت محتوا ساخته میشود.
مهدیان تاکید کرد: بر همین اساس یک مدیر باید در کارهای خود به تصویر و معنای آن مساله و موضوع که در ذهن مردم شکل میگیرد، توجه داشته باشد و اگر درباره معناسازی و تصویرسازی آن برای رسانه فکر کند، موفق خواهد بود؛ به عنوان مثال در ساخت تصویر اگر احساس تعلق ایجاد شود، مشارکت نیز ایجاد میشود.
مجموعه یادداشتهای محسن مهدیان را میتوانید از اینجا بخوانید.