استاندار تهران گفت: در سیل اخیر در شهرستان فیروزکوه ۱۵ تن جان باختند و یک نفر مفقود است که تا پایان وقت امروز تکلیف تنها مفقودی این حادثه نیز مشخص خواهد شد.

همشهری آنلاین - حمیدرضا بوجاریان: محسن منصوری در گفتگو با همشهری انلاین با اشاره به اینکه براساس آخرین آمارها تا ظهر امروز، تعداد جان باختگان سیل در استان تهران به ۳۹ نفر افزایش یافته است افزود: بالاترین خسارت و تعداد جان باخته در استان تهران مربوط به شهرستان فیروزکوه است که برای تسریع در روند امدادرسانی، این شهرستان به ۳ بلوک با مدیریت ۳ شهرستان به عنوان شهرهای معین تقسیم شده است تا خدمات به شکل سازمان یافته ارایه شود.

به گفته وی، تمامی سپاه‌های شهرستانی، واحدهای هلال احمر، دستگاه های دولتی و خدماتی در منطقه حضور فعال دارند و به شکل هماهنگ در هر بلوک در حال خدمات رسانی و رفع مشکلات موجود هستند.

منصوری با بیان اینکه ۳ روستا در منطقه مزدران با مشکلات رو به رو هستند که امدادرسانی به آن‌ها از سوی ۳ شهرستان معین در حال انجام است، بیان کرد: اقدامات ضروری امدادی انجام و بعد از پایان عملیات امدادی کار بازگشایی خیابان‌های اصلی و فرعی و نیز لایروبی منازل و باغات آغاز خواهد شد و در مراحل بعد نیز کار بازسازی و لایروبی رودخانه‌ها و بازسازی خانه‌های آسیب دیده انجام می‌شود.

رئیس شورای تامین استان تهران در پاسخ به این سوال همشهری آنلاین، که آیا برآوردی از خسارت وارد شده از سیل به استان تهران دارید یا نه؟ اظهار داشت: تاکنون برآورد ریالی از خسارت‌های وارد شده انجام نشده است اما براساس مشاهدات میدانی حجم سنگین خسارت به زیرساخت‌های شهری، روستایی، کشاورزی، دامی و عشایری و نیز واحدهای مسکونی وارد شده است که در حال ارزیابی دقیق برآورد ریالی آن هستیم.

احتمال افزایش آمار جان باختگان

استاندار تهران با بیان اینکه مفقودی دیگری در حادثه سیل امامزاده داود نداریم از احتمال افزایش تلفات به دلیل تخریب خانه‌ها خبر داد و گفت: ممکن است افرادی به دلیل ریزش خانه‌ها زیر آوار باشند که نام آن‌ها در لیست افرد مفقودی نباشد. بنابراین ممکن است در روزهای آینده شاهد افزایش آمار جان باختگان سیل در استان تهران باشیم.

منبع: همشهری آنلاین