تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۶

شماره های 39 و 40 از سری کتاب‌های مترو با عناوین "راپورت‌های ملوکانه" و "بیب...بیب...موتور" هر یک با شمارگان 50 هزار نسخه منتشر و در ایستگاه‌های مترو در معرض عموم قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، راپورت‌های ملوکانه به روایت و تصویرگری مهدی تمیزی با نگاهی طنز آلود حکایات واقعی و انتقادی پادشاهی عصر قاجاریه را مورد بررسی قرار می دهد.

در این شماره حکایاتی از فتحعلی شاه، ناصرالدین شاه، حسین قلی خان معتمد الوزرا و مظفر الدین شاه روایت و بی‌کفایتی، فساد، قتل و غارت آنان برسرزمین ایران را گوشزد می‌کند.

همچنین کتاب "بیب...بیب...موتور" که به تصویرگری و روایت رسول آذرگون منتشر شد به استفاده صحیح از موتور سیکلت در شهر با نگاهی غیر مستقیم و فکاهه تاکید می‌کند.

رانندگی در خیابان های شلوغ، سرعت غیر مجاز، استفاده از کلاه ایمنی، رعایت علایم رانندگی، فرهنگ صحیح موتور سواری در ترافیک، حمل بار با موتور و ... مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب مترو، مجموعه انتشاراتی از امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان مسافر در مترو و نیز آموزش فرهنگ شهروندی، هر ماه با تیراژی بالغ بر 50 هزار نسخه در بیش از 10 ایستگاه اصلی مترو عرضه می‌شود.